תסמונת המעי הרגיז

התסמינים והסימפטומים של תסמונת המעי הרגיז אינם נעימים וגורמים לקשיים תפקודיים ממשיים בקרב אנשים רבים. התסמינים מגיעים לפרקי זמן שונים, בעצמה שונה ולעיתים יהיו תלויים במצב הנפשי של החולה. כיום, יש מספר שיטות וטיפולים שיכולים לגרום לאנשים רבים החולים בתסמונת זו לחיות חיים מלאים, רגילים ותקינים. זוהי מהפכה של ממש וחשוב להכיר את כל הטיפולים השונים, במיוחד את הטיפולים הטבעיים הקיימים:

מהי תסמונת המעי הרגיז?

תסמונת המעי הרגיז היא מחלת מעיים נפוצה וכרונית, כלומר מתמשכת. התסמונת לא מסוכנת אך התסמינים שלה עלולים לגרום לפגיעה באיכות החיים של המטופל ולגרום לנטל בתפקוד היום יומי. התסמינים העיקריים שיופיעו כתוצאה מהתסמונת יהיו: כאבי בטן, שלשולים, הקאות, יציאות מרובות ועוד.

שכיחות התסמונת באוכלוסייה

בדרך כלל, תסמונת המעי הרגיז מתפתחת בגילאי ה- 20-30. התסמונת היא כרונית אך היא לא קבועה, היא נוטה להופיע בצורת התקפים, כלומר הופעת התסמינים לפרקי זמן ממושכים . הופעת התסמינים עלולה להתפרץ בפתאומיות.

תסמונת המעי הרגיז היא אחת המחלות הנפוצות ביותר של מערכת העיכול בגוף האדם. על פי מחקרים, המחלה פוגעת יותר בנשים מאשר בגברים וכי 10%-20% מהאוכלוסייה חווים סימפטומים של המחלה בשלב כלשהו בחייהם. [2]

הגורמים למחלה

במצב רגיל ותקין המעיים הם בריאים ועובדים כראוי. בתסמונת המעי הרגיז, המעיים תקינים מבחינה אורגנית אך התפקוד שלהם פגום. ישנן מספר בעיות שיכולות לגרום לתסמונת המעי הרגיז:

  • ליקוי בהתכווצות השרירים במעיים שדוחפים את האוכל דרך מערכת העיכול.
  • שיבושים במערכת העצבים ובאותות העוברים בין המוח לבין מערכת העיכול.
  • בעיות במערכת החיסונית, שינוי בהרכב החיידקים “הטובים” הנגרם בדרך כלל בעקבות סוגים שונים של אנטיביוטיקה.
  • סטרס, חרדה או שינויים הורמונליים. [2] [3]
  • המעי הרגיז יכול להיות גם תוצר שרשרת של עליה ברמות של הימצאות חיידק ההליקובטר בקיבה.

הסימפטומים

ישנו מספר רב של תסמינים שיכולים להיגרם כתוצאה מתסמונת המעי הרגיז, חלק מהתסמינים יכול להופיע ביחד או לבד, והתסמינים יכולים להופיע למשך זמן שונה ובעצמה שונה בכל התקף ובין אדם לאדם.

התסמינים הם-

בעת לחץ נפשי, עצמת התסמינים עלולה להחמיר ואולם הלחץ והמתח עצמם אינם הגורמים למחלה.

אבחנה של התסמונת

כל אדם בחייו יחווה את אחד התסמינים, כאשר אם הם מתחילים לעורר אי נוחות אצל האדם, הוא כנראה יפנה לרופא המשפחה לאבחון תסמונת המעי הרגיז. לתסמונת המעי הרגיז אין סימנים פיזיים ולכן, על מנת לאבחן את התסמונת, הרופא המטפל יסתמך על תיאור התסמינים, סיפורו של המטופל ובדיקה גופנית, כלומר יסתמך על האנמנזה.

הרופא נעזר במספר בדיקות על מנת לאבחן את התסמונת. על פי הממצאים של הבדיקה, הרופא יפנה את המטופל לבדיקות הבאות:

  • בדיקות דם.
  • בדיקת דם למחלת הצליאק.
  • בדיקות צואה.
  • בדיקה אנדוסקופית של מערכת העיכול.
  • בדיקת “קריטריוני רומא”- בדיקת התסמינים של המחלה לאורך זמן של שלושה חודשים לפחות. [1] [3]

סיבוכים של תסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז אינה מסוכנת ולא מובילה למצב חירום רפואי. התסמינים של המחלה משתנים בין אדם לאדם, חלק ירגישו תסמינים שונים, ביחד או לחוד, התסמינים יהיו לפרקי זמן שונים ועצמתם תהיה שונה. המחלה גורמת לאי נוחות, כלומר פגיעה בתפקוד היום יומי של האדם ופגיעה באיכות החיים שלו. אין סיבוכים ממשיים למחלה (רק במקרים חריגים ונדירים מאוד) וכנראה שלא יהיה צורך בטיפולים מסובכים במהלך חייו של המטופל, כמו ניתוחים, תרופות ביולוגיות ועוד.

האם זה יימשך לנצח?

תסמונת המעי הרגיז היא תסמונת כרונית, כלומר תסמונת ממושכת שתהיה חלק לאורך כל חייו של המטופל. התסמינים של המחלה יופיעו בפתאומיות ויגיעו כהתקפים, אך גם יהיו תקופות בהן יהיה לאדם “שקט” מהמחלה. הוא לא יחווה תסמינים ותפקודו יהיו כרגיל.

טיפול במעי רגיז

מאחר ותסמונת המעי הרגיז היא כרונית, לא ניתן לרפא את המחלה אך ניתן להקל משמעותית על התסמינים על ידי טיפול נכון ומותאם למטופל. טיפול מתאים יכול להקנות למטופל חיים רגילים ומלאים, ללא תחושת אי נוחות או ללא פגיעה באיכות החיים. חשוב לציין כי לא כל הטיפולים ישפיעו במידה זהה אצל כל החולים בתסמונת אך הם יכולים להקל על התסמינים משמעותית. היום קיימים מגוון דרכים ושיטות לטפל בתסמונת ולכן אסור להתייאש, ישנם מצבים שההקלה בתסמינים תגיע בשלב מאוחר יותר בטיפול.

טיפולים תרופתיים יינתנו במקרים בהם התסמינים הם בעצמה בינונית ומעלה אך הרוב יסתפקו בטיפולים טבעיים.

ישנם טיפולים טבעיים שיתרכזו באורח החיים של החולה-

  • צריכת סיבים תזונתיים.
  • הימנעות ממזונות בעייתיים למערכת העיכול כמו קפאין, אלכוהול, שוקולד, מוצרי חלב ועוד.
  • שתייה מרובה.
  • להימנע ממאכלים מטוגנים ומוצרי מזון תעשייתים

אכילה בזמנים קבועים על מנת להסדיר את פעולת המעיים.

ישנם טיפולים שיתרכזו בהתמודדות עם המתח הנפשי כדי לא לגרום להחמרה של התסמינים-

  • שמירה על פעילות גופנית סדירה.
  • נשימות עמוקות.
  • ייעוץ פסיכולוגי, מדיטציה, היפנוזה.

טיפול טבעי במעי רגיז

טיפול טבעי נוסף שתוכלו לנסות הוא נטילת קפסולות של Helico Bacstop, אלו קפסולות המורכבות מרכיבים טבעיים. המוצר מסייע בשיפור תפקוד מערכת העיכול ושיפור תסמיני מערכת העיכול כמו אלו הנגרמים בעקבות תסמונת המעי הרגיז. הטיפול מומלץ עם שילוב של תזונה נכונה ויחדיו יכול להביא לשיפור והקלה בתסמינים כבר לאחר שבועיים.

לסיכום

תסמונת המעי הרגיז היא מחלה כרונית והיא פוגעת באיכות החיים. אך, זהו אינו חייב להיות המצב! במאמר זה סקרנו מספר דרכים שיכולות להקל משמעותית על תסמינים ובעצמתם בקרב החולים בתסמונת. נסו את הטיפולים השונים: שנו את אורח החיים שלכם, הימנעו ממתח נפשי ונסו טיפולים טבעיים. כל זאת עד שתמצאו את ההרכב הנכון עבורכם, תהפכו את התסמונת לשולית ותהנו מאיכות חיים מלאים ונוחים. וכמובן, אל תשכחו להתייעץ עם רופא כדי לוודא שהטיפולים אכן מיטיבים עמכם. בהצלחה.

 

מקורות: [1], [2], [3]

שאלות נפוצות: תסמונת המעי הרגיז

תסמונת המעי הרגיז היא מחלת מעיים נפוצה וכרונית הנגרמת בעקבות תפקוד לא תקין של המעיים. היא אינה מסוכנת ולא מצריכה מעקב רפואי (למעט מקרים חריגים). לתסמונת יש תסמינים רבים הקשורים לפעילות של מערכת העיכול, כל אדם יכול להרגיש את התסמינים בעצמה שונה ולמשך זמן שונה.

תסמונת המעי הרגיז היא מחלת מעיים נפוצה וכרונית הנגרמת בעקבות תפקוד לא תקין של המעיים. היא אינה מסוכנת ולא מצריכה מעקב רפואי (למעט מקרים חריגים). לתסמונת יש תסמינים רבים הקשורים לפעילות של מערכת העיכול, כל אדם יכול להרגיש את התסמינים בעצמה שונה ולמשך זמן שונה.

אין סיבוכים לתסמונת המעי הרגיז למעט במקרים חריגים ונדירים מאוד. התסמינים יכולים להוות פגיעה באיכות החיים של החולה ולגרום לקושי בתפקוד היום יומי.

לא ניתן לרפא את המחלה “ולהעלים” את התסמונת אך ניתן לטפל בסימפטומים שלה. ניתן לטפל בתסמינים על ידי טיפולים טבעיים,  ותזונה מסודרת, שינויים באורח החיים של המטופל, טיפולים באמצעות נטילת תוספי תזונה טבעיים שמסייעים למערכת העיכול וגם טיפולים תרופתיים במקרים בהם הכאבים חזקים.

הליקובקסטופ תמונת מוצר

Helico Bacstop

מסייע בהתמודדות עם תסמיני חיידק ההליקובקטר ושיפור תפקוד מערכת העיכול

תכולה

60

כמוסות

אופן טיפול

2 כמוסות ביום

על קיבה ריקה

הליקו חדש

מארז יחיד

290

הליקו 120

מארז זוגי

₪490

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10