מה לאכול כשחולים

כשאנחנו חולים הדבר האחרון שאנחנו רוצים לעשות זה לאכול. בזמן המחלה, במיוחד כאשר אנו סובלים ממחלות ויראליות וזיהומים בקטריאליים, אנו מאבדים את התיאבון ואת תחושת הרעב. (1) יחד עם זאת, דווקא אז חשוב לשמור על תזונה בריאה וגם כזו שתסייע לנו לחזק את מערכת החיסון. במאמר זה נדבר על החשיבות של תזונה בזמן מחלה ועל המאכלים שהכי מומלץ לאכול כשאנחנו חולים.

תזונה בזמן מחלה

אחד הפתגמים הידועים הוא “אתה הינך מה שאתה אוכל”. ואכן, התזונה שלנו משפיעה רבות על מי שאנחנו ובעיקר על הבריאות שלנו. בשנים האחרונות נצבר ידע רב על הקשר שבין תזונה לבין הבריאות. תזונה מאוזנת ונכונה תורמת לבריאות תקינה. (2) היא מסייעת לחיזוק מערכת החיסון שלנו וכך מונעת הידבקות במחלות וסיבוכים שונים. (3) בשל כך, דווקא בזמן מחלה חשוב שנקפיד על צריכה של מזונות מסוימים שיסייעו לגוף שלנו להחלים ובעקבות זה הכנו מאמר מפורט על מה לאכול כשחולים.

המזונות שהכי טוב לאכול כשאתם חולים

מה לאכול כשיש שפעת?

עם בוא החורף, רבים מאיתנו עלולים לחלות בשפעת. הדרך להילחם בנגיף השפעת ולהבריא (ובכלל, בכל נגיף), היא באמצעות חיזוק המערכת החיסונית שלנו. מערכת חיסון חזקה תוכל לשמור על הגוף שלנו מוכן מפני מזהמים ונגיפים שונים כמו השפעת. אם חליתם בשפעת, מומלץ מאוד לאכול מרק עוף הנחשב ל”אנטיביוטיקה של הטבע”. כדי להגביר את התועלת של המרק כדאי להוסיף לו שום, בצל, פלפל או קארי. בנוסף, חשוב לאכול ירקות כמו קישוא, דלעת, כרישה וקולרבי, ירקות מפקעות שורשיים כמו גזר, צנון, תפוח אדמה, סלק, לפת וארטישוק ירושלמי. (4) כמו כן, כדאי ליטול תוסף תזונה המחזק את מערכת החיסון כמו Immu Optimizer Complex המסייע למערכת החיסונית.

על מה לוותר בתזונה כשחולים בשפעת?

בזמן מחלת השפעת עדיף להימנע מאכילת מזונות שקשה לעכל אותם והמלאים בשומנים רווים, (5) כמו חמאה, מרגרינה, שמן דקלים המשמש לייצור ממתקים ומוצרי מאפה, שומן קוקוס וחמאת קקאו שמשמשת לייצור שוקולד. (6) הסיבה לכך היא שכאשר אוכלים מזונות קשים לעיכול, הגוף מבזבז אנרגיה על עיכול המזון במקום להקדיש את האנרגיה להחלמה. (5)

מה לאכול כשיש קלקול קיבה?

אם חטפתם קלקול קיבה, מומלץ לצרוך ירקות מקולפים ומבושלים כמו דלעת, קישואים וגזר, בננות ותפוחי עץ שאינם מזרזים את פעולת המעיים, ואורז לבן שאינו מכביד על מערכת העיכול, מונע איבוד נוזלים ומינרלים מהגוף ותורם לתחושת השובע. (7)

מה לא מומלץ לאכול כשיש קלקול קיבה?

בזמן קלקול קיבה וגם כמה ימים לאחר שהבטן נרגעה, מומלץ להימנע משתיית אלכוהול. עדיף שלא לאכול פירות קיץ כמו ענבים, שזיפים ותמרים שעלולים לגרום לשלשול, והפירות המומלצים היחידים הם בננות ותפוחי עץ. בזמן שלשול וקלקול קיבה, יש להימנע משתיית משקאות מוגזים, שתיית חלב ואכילת מוצרי חלב, ולהמעיט בצריכת מזונות העשירים בקפאין כמו שוקולד ומאכלים שומניים ומטוגנים. (7)

מה לאכול כשכואב הגרון?

בזמן כאב גרון כדאי לצרוך דבש שידוע כבעל תכונות אנטי בקטריאליות והוא מקל על כאב הגרון. ניתן לערבב דבש יחד עם שום שמחזק את מערכת החיסון ולהכין מעין סירופ ביתי (שימו לב-עדיף לא להכניס את הדבש למשקה חם). כדאי לשתות חליטת לימון, זאת משום שהלימון עשיר בויטמין c ולמסייע לגוף להתחזק. המלצה נוספת היא לשתות תה עם קינמון שאף הוא מקל מאוד על כאב הגרון. (8)

דבש להקלה על כאבי גרון

מה מזיק ולא מומלץ לגרון?

אם אתם סובלים מכאב גרון המלווה בליחה עדיף להימנע מסוכרים ופחמימות פשוטות כמו קמח לבן או אורז לבן, לא לאכול מזונות קרים ונאים כמו סושי, להימנע ממוצרי חלב ובעיקר מגבינות עשירות וחלב ניגר, לא לאכול אוכל שומני כמו בשר שמן, נקניקיות, ופיצוחים כמו בוטנים, גרעינים שחורים, קשיו ואגוזים המגבירים את הליחה. (9)

לסיכום

בזמן מחלה חשוב מאוד להקפיד על תזונה נכונה ומאוזנת שתקל על גופכם להתמודד עם המחלה. השתדלו לצרוך את המזונות שיגרמו לכם להרגיש טוב יותר, ובמידת הצורך ליטול תוספי תזונה שיסייעו לגוף בהתמודדות יעילה עם נגיפים וחיידקים שונים. כך תוכלו להילחם במחלה ולהחזיר לגוף את החיוניות והאנרגיה. החלמה מהירה!

מקורות:

(9) (8) (7) (6) (5) (4) (3) (2) (1)

תוספת תזונה

Immu Optimizer Complex

מסייע לחיזוק המערכת החיסונית ובכך עוזר במניעת התפשטות וההתפתחות של מחלות ונגיפים

תכולה

90

כמוסות צמחיות

אופן טיפול

כמוסה אחת

3 פעמים ביום

תוסף תזונה

מארז יחיד

250

אימיו-אופטימייזר זוג

מארז זוגי

₪450

₪500

אימיו-חדש-שלישייה

מארז שלישייה

₪600

₪750

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10