איך מחזקים את המערכת החיסונית?

על מערכת החיסון בקיצור ובהרחבה

המערכת החיסונית מהווה את מנגנון ההגנה העיקרי של גופינו נגד פולשים חיצוניים כמו חיידקים, וירוסים ופטריות, או נגד כשלים פנימיים של תאי הגוף, הבולט ביניהם הוא התפתחות תאים סרטניים.
המאפיין הבולט ביותר של מערכת החיסון הוא יכולת הזיכרון שלה. היא משמשת מעין “חוש שישי” של הגוף הודות לתאי זיכרון ייחודיים שיודעים לזהות באופן מדויק את מקור הסכנה על סמך מקרי העבר, ולהפעיל את המנגנון הספציפי להגנה על הגוף.
למעשה, המערכת החיסונית נחשבת לאחת המערכות הסבוכות בגוף האדם ומנגנוני ההגנה שלה עובדים בשיתוף פעולה מתמיד עם איברי גוף רבים (העור, מערכת העצבים, הלימפה ועוד).
כך גם אופן הפעולה של מערכת החיסון מורכב, והוא מושתת בעיקרו על שלב הזיהוי של הפולש ושלב התגובה – הפעלת נוגדנים וגיוס משאבים כולל לצורך הגנה על הגוף.

חיזוק מערכת החיסון

מהי המשמעות של מערכת חיסונית חזקה? מדוע חשוב כל כך לשמור עליה? ואיך היא יכולה לתרום לבריאות היומיומית שלנו?
המערכת החיסונית היא השומר האישי של גופנו, ולכן חשוב מאוד לשמור עליה ולדאוג לתחזוקה שוטפת שלה. המערכת אמנם ייחודית לכל אדם, ומאופיינת במרכיבים גנטיים שמהווים את טביעת האצבע הפרטית של כל אחד מאיתנו ועמם נולדנו, אך אין זה אומר שאנחנו לא צריכים לפעול באופן מתמיד על מנת לחזק אותה.
לאורך השנים, מחקרים רבים הראו כי חיזוק המערכת החיסונית הוא המפתח לחיים בריאים ומאוזנים. המשמעות היא, שבתור מערכת “לומדת” ומתפתחת, לכל אחד מאיתנו יש את היכולת להשפיע על המערכת החיסונית שלו. כמערכת עם תכונות נרכשות, המערכת החיסונית עדה לכל השינויים שאנו עוברים במהלך חיינו: ההיסטוריה הבריאותית שלנו, מחלות עבר, טראומות נפשיות ועוד.
על מנת “לחנך” את המערכת עלינו להקפיד להיות קשובים לה ולחזק אותה כל הזמן. את זאת ניתן לעשות בשלל דרכים טבעיות וקלות שיעזרו לנו לשמור על הבריאות הכוללת ולמנוע מחלות ושאר סכנות.

איך מחזקים את המערכת החיסונית?

חוזקה של המערכת החיסונית שלכם מושפע במידה מועטה על ידי גנטיקה והרבה מאוד מאורח החיים ומההרגלים היומיומיים שלכם. שינויים קטנים יכולים לחזק אותה ולתרום על ידי כך לבריאות הכללית שלכם. ישנם מגוון דרכים לחיזוק המערכת החיסונית, והן כרוכות בשינוי מהותי בשגרת היומיום שלנו.

פעילות גופנית לחיזוק הגוף

שמירה על כושר ופעילות גופנית באופן קבוע הוכחו כיעילות בשמירה על תפקוד תקין של מערכת החיסון. פעילות גופנית קבועה מעודדת את מערכת החיסון לייצר תאי הגנה ייעודיים, תאי דם לבנים (כמו תאי T ו- B) שאחראים על מגוון תהליכי ריפוי במערכת החיסון, וגם נוגדנים.
כמו כן, פעילות גופנית חשובה מאוד לשמירה על לחץ דם תקין, כולסטרול ומשקל ועל הרגעת הגוף והנפש. כל אלו משפיעים מאוד על מערכת החיסון, ואם ערכיהם התקינים לא נשמרים, היא עלולה להיחלש ולקרוס במצבי קיצון.

אישה רצה לחיזוק מערכת חיסון

תזונה נכונה: הבסיס לגוף בריא

לצד פעילות ספורטיבית, חשוב מאוד גם להקפיד על תזונה מאוזנת. המזון שאנו מכניסים לגופינו הוא אבן הבניין והבסיס לכל תהליך שקורה לנו בגוף. ממנו אנו בונים את המערכות השונות והן אלו שמשפיעות על התפקוד היומיומי שלנו ועל בריאות המערכת החיסונית.
כל מזון שאנו צורכים מכיל מיליארדי חיידקים וחומרים פעילים נוספים כמו ויטמינים שאחראים בין היתר גם על התפקוד של מערכת החיסון ומערכות נוספות שהיא תלויה בהן. הם תורמים לייצור מחודש של נוגדנים, משפרים את תפקוד המערכת העצבית ואת ביצועי המערכת החיסונית, מאפשרים את קיומה של אוכלוסיית החיידקים הטובה במערכת העיכול ועוד.
על מנת לחזק את מערכת החיסון מומלץ להימנע מאכילת מאכלים עתירי שומן וקלוריות ומזון מעובד, שעלולים לייצר תגובות דלקתיות בגוף ולהחליש את המערכת החיסונית או לגרור תגובות אוטואימוניות חריפות.

כמו כן, חשוב מאוד להקפיד על צריכה של מזונות המעוררים את מערכת החיסון, כמו יוגורט, פירות וירקות עשירים בסיבים תזונתיים וויטמינים, דגים, אגוזים ושאר מזונות עם נוגדי חמצון.

מגוון ירקות

ויטמינים חיוניים

לויטמינים ומינרלים תפקיד מרכזי בשמירה על המערכת החיסונית. הם משמשים גורם משפיע ומרכזי בתהליכים רבים הקשורים בפעילות של מערכת החיסון, ביניהם: שמירה על סביבת חיץ איתנה בין הסביבה ובין העור, מניעת כניסה של פולשים לגוף, הם משפיעים על מידת עמידותם של חיידקים ווירוסים כנגד המערכת החיסונית, מגינים מפני תהליכים פנימיים הרסניים כמו סרטן, ושומרים על הגוף שלנו מפני התפתחות תהליכים דלקתיים.
לחיזוק המערכת החיסונית מומלץ לצרוך באופן יומי מזונות עשירים בויטמינים – מגוון רחב של פירות וירקות , זרעים מהטבע, קטניות, דגנים מלאים נבטים ואגוזים.
במידה וקיים חוסר מהותי בויטמינים, חשוב לצרוך תוספי תזונה או מולטי ויטימינים טבעיים בהתאם לחוסר.

תוספי תזונה

תוספי התזונה המומלצים לחיזוק המערכת החיסונית יכולים להיות בצורה כמוסות של ויטמינים או מינרלים. אבץ, ויטמין D, ויטמין C תורמים משמעותית לחיזוק המערכת החיסונית: משתתפים בתהליכי בניית רקמות העור, מסייעים בתפקוד של תאי דם לבנים, מפחיתים תחלואה של מחלות אוטואימוניות וכן מונעים תהליכים סרטניים ודלקתיים.
הפרוביוטיקה היא הרכב ידידותי של מגוון חיידקים גדול מאוד. החיידקים הללו הכרחיים לשמירה על הבריאות שלנו, שכן הם משתתפים באלפי תהליכים חיוניים בגוף, ביניהם גם במערכת החיסון.
צמחי מרפא טבעיים וויטמינים אחראים גם הם על מגוון תהליכים – מניעת תהליכים אוטואימוניים של פגיעה עצמית במערכת החיסון, מעודדים הפחתת מדדי דלקת ועוזרים למערכת להתמודד בצורה יעילה יותר עם “אויבים” וגורמים מסכנים.
המוצר Immu Optimizer Complex מבית הומאוטריט מכיל תוספי תזונה טבעיים וויטימינים כמו אבץ, ויטמין C, ג’ינסנג ופרחי סמבוק. זהו פתרון אולטימטיבי המשלב בתוכו מגוון מרכיבים מוכחים לחיזוק המערכת החיסונית, יצירת נוגדנים באופן טבעי וסיוע בהתמודדות עם מחלות שונות.

שאלות נפוצות: איך מחזקים את המערכת החיסונית?

מערכת החיסון היא מנגנון ההגנה הראשוני וגם העיקרי של גופינו. היא מגנה עלינו מפני מיקרואורגניזמים או גורמים זרים חיצוניים. כך גם, יודעת מערכת החיסון להבדיל בין תאים ממקור זר לבין תאי גוף שאינם מתפקדים באופן תקין (תאים סרטניים למשל). בכך למעשה, היא מונעת גם כשלים פנימיים.
דוגמא אחת למנגנון הפעולה שלה הוא במצבי דלקת או זיהום חיצוני שמובילים בדרך כלל לעליית חום הגוף. זהו סימן לכך שהמערכת החיסונית פועלת על מנת לגייס נוגדנים, תאי דם לבנים ומשאבים נוספים להתמודדות עם הנזק.
למערכת, ששומרת על הבריאות הכוללת שלנו מרגע היוולדנו, קיימים מאפיינים מולדים אך גם נרכשים. לכן, למרות שהיא ייחודית לכל אדם, היא מושפעת רבות גם מאורח החיים והרגלי הבריאות שצברנו עם השנים.

המערכת החיסונית מורכבת ממיליארדי תאים שלוקחים חלק פעיל בשמירה על תפקוד תקין ומאוזן של כלל מערכות הגוף. כדי להגן על הגוף היא משתפת פעולה עם איברים כמו העור, מערכת העצבים, הלימפה ומח העצם.
במקביל לעבודה המשותפת עם מערכות גוף אחרות, היא פועלת באמצעות גיוס משאבים פנימיים כמו אנזימים (ליזוזים לדוגמא) להשמדת חיידקים, חלבונים אנטי ויראליים ותאים בולעניים (מקרופאג’ים)לעיכול והשמדה של מיקרואורגניזמים שונים.
מערכת החיסון פועלת בחסות שני מנגנונים עיקריים: הזיהוי והתגובה. כל איתות על גורם מסכן שפולש לגוף, נמשך בזיהוי מדויק של אותו גורם ספציפי על ידי מערכת החיסון ומסתיים בתגובה של שחרור חלבונים, בולענים, ונוגדנים שמשמידים את “הפולש“.

תפקוד תקין ומאוזן של גופינו תלוי רבות בחוזק המערכת החיסונית שלנו. על ידי חיזוק מערכת החיסון נוכל למנוע התפתחותן של מחלות ותהליכים פנימיים לא רצוניים, ולעיתים גם מסכני חיים. מאחר ומערכת החיסון מקושרת לכלל המערכות והאיברים בגופינו, חשוב מאוד להשקיע בחיזוקה – כל פגם או חולשה יתבטאו בתפקוד ירוד שלה הגוף ופגיעה בבריאותנו.
שמירה על כללי אורח חיים בריא ותזונה נכונה הם כלי מפתח לחיזוק המערכת החיסונית, אך אינם תמיד מספיקים. הסביבה בה אנו חיים לא תמיד ידידותית – זיהום אויר, לחץ, מזון מעובד ומהונדס, קרינה ועוד שלל גורמים עשויים להזיק לבריאות הכוללת שלנו ולהחליש את מערכת החיסון.

כמערכת גמישה עם מאפיינים נרכשים, את מערכת החיסון ניתן לחזק באופן טבעי במהלך החיים במגוון דרכים. על ידי שמירה על אורח חיים בריא, תזונה נכונה בשילוב עם תוספי תזונה טבעיים לצד פעילות גופנית קבועה, נוכל לשמור על בריאות הגוף ולחזק את מערכת החיסון. בנוסף, השקעה בבריאות הנפש, הפחתת מתחים וחרדות ושמירה על הגיינה, משפיעים באופן משמעותי על מערכת החיסון כפי שיורחב בהמשך המאמר.

תכולה

אופן טיפול

מארז לחיזוק המערכת החיסונית

מארז יחיד

399

490

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10