טיפול טבעי בחרדות

הפרעות חרדה נחשבות להפרעות הנפוצות ביותר בתחום בריאות הנפש ופוגעות במבוגרים וילדים, נשים וגברים כאחד מכל חתך שהוא באוכלוסייה (1). חרדה היא למעשה תגובת חירום טבעית של הגוף שלנו כשאנו חווים סכנה, והיא הופכת לתופעה כאשר היא מתרחשת במצבים בהם אנו לא נמצאים בסכנה כלשהי וחוזרת ברגעים שונים בחיים. התופעה מתבטאת בתסמינים גופניים שונים כגון דפיקות לב מואצות, רעד, הזעה מוגברת וסחרחורת (1), ועל אף שמדובר על תסמינים לא נעימים כלל, חשוב לדעת שבהחלט ניתן לטפל בחרדות ולחיות לצידן בשלום, ואף לעשות זאת באמצעים טבעיים. בואו ננסה להבין יחד למה זה בכלל קורה וכיצד ניתן להתמודד עם התופעה באמצעים טבעיים.

למה זה קורה?

הפרעות חרדה עלולות להתפתח בעקבות מספר גורמים שונים, ובלא מעט פעמים קשה להצביע על סיבה אחת בלבד. יחד עם זאת, מקובל להניח כי חרדה קשורה באופן ישיר לגורמים פסיכולוגיים שונים כגון מבנה האישיות שלנו או טראומות שחווינו במהלך החיים, וכן בעקבות גורמים פיזיולוגיים כגון גנטיקה ותורשה או חומרים מסוימים שנכנסים לגוף ומשנים את איזון ההרכב הכימי במוח (1).

טיפול תרופתי לחרדות – המשמעויות והדברים שחשוב לדעת

ככלל חשוב לדעת כי טיפול בחרדות הוא לא טיפול נקודתי, אלא כזה שצריך להיות הוליסטי וכולל, וצריך לאתר את המקור לחרדות ולא רק את התופעה והתסמינים שלה, שהם ביטוי למשהו עמוק יותר.

במקרים קיצוניים וחריפים יותר, שוקלים לרוב שימוש בתרופות שונות, להגברת רמת הסרוטונין או להפחתת המוליכות העצבית, בהתאמה לכל מטופל (תרופות ממשפחת SSRI, SNRI . כמו גם, תרופות ממשפחת הבנזודיאזפינים כמו קלונקס ואסיוול) (1). מה שחשוב להבין הוא, שהטיפול התרופתי לא מטפל בבעיה מהשורש, אלא רק מסייע בצורה שטחית להתמודדות עם התסמינים. מעבר לכך, מדובר על תרופות עם לא מעט תופעות לוואי, ולעיתים אף לוקח זמן עד שמוצאים את התרופה המתאימה והמינון הנכון לכל אחד. לצד כל אלו חשוב תמיד לזכור ולקחת בחשבון שהתרופות הללו עשויות להיות ממכרות (1). המשמעות? אם ניתן לפתור את הבעיה באופן טבעי, מומלץ לעשות זאת קודם לכן, ובכל מקרה חשוב לשלב טכניקות שונות וטבעיות לטיפול בבעיה.

הטיפול הטבעי לחרדה

כאמור, טיפול בחרדות מצריך גישה כוללת עם שילוב של כמה טכניקות בהתאמה אישית (תוכלו לקרוא על הנושא בהרחבה בקישור הבא). כמו כן, בהחלט ניתן לשלב כמה גישות טבעיות שונות שיביאו להקלה ולניהול נכון של התופעה, כמו גם לצרוך תוספים טבעיים שיכולים להוות טיפול משלים או לסייע להתמודדות עם הבעיה, כמו DAILY SMILE: מוצר חדש וטבעי לסיוע בתופעות החרדה בואו נדבר על הדברים העיקריים:

תזונה

התאמת התזונה מהווה צעד חשוב לטיפול בחרדות. תפריט מאוזן הכולל ארוחות קטנות עם רכיבים חיוניים כמו ויטמינים מקבוצת B וחומצות שומן שונות כגון אומגה 3, ישפר את המערכת העצבית ובפרט את ההולכה העצבית במוח, מה שעשוי להקל ולהפחית את התופעה (2). מעבר לכך הוכח מחקרית אינספור פעמים כי תזונה לקויה וסוגי מזון כמו אוכל מטוגן, מעובד או רווי סוכר ושומן טראנס, קשורים באופן ישיר למצב נפשי ירוד.

צמחי מרפא ותוספי תזונה מומלצים

באופן טבעי, שינוי תזונתי מקיף וכולל הוא לא תמיד פשוט וזמין, ועל כן ישנה האפשרות המצוינת של הסתייעות בתוספי תזונה להשלמת החוסרים בגוף ולהעלאת כמות הויטמינים והמינרלים הנחוצים להקלה על תופעת החרדה. DAILY SMILE למשל הוא תוסף תזונה טבעי המכיל רכיבים עם סגולות להקלה על תסמיני החרדה. אנחנו מדברים על דברים כמו ויטמינים מקבוצת B ובפרט ויטמין B6 שביכולתו לשפר את ההולכה העצבית במוח, מיצוי זעפרן שלו, תכונות נוגדות דיכאון וחרדה מובהקות, מיצוי יבש של ג’ינסנג אמריקאי שמווסת ביעילות את התגובה החיסונית ואת השינויים ההורמונליים המתרחשים בגוף כתוצאה מסטרס ועוד רכיבים חשובים רבים כאלו.

טיפול פסיכולוגי

כאמור, נקודת המוצא במרבית המקרים היא שהחרדה נובעת מאתגרים פסיכולוגיים עמוקים ומקיפים יותר. על כן האפשרות של טיפול פסיכולוגי יעיל שיעזור להגיע לשורש הבעיה ולהתמודד איתה בצורה טובה הוא כמעט תמיד על הפרק (1). מעבר לכך, בשנים האחרונות נראה כי הגישה הקוגניטיבית התנהגותית (מה שמכונה טיפולי CBT) הופכת ליותר ויותר פופולרית ובהחלט מציגה טיפול ממוקד ויעיל שנותן לאנשים שסובלים מחרדה כלים מצוינים להתמודדות.

פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה ומאומצת היא דרך נפלאה להקל על תופעת החרדה ובכלל על הפרעות נפשיות מסוגים שונים. באופן ישיר היא מעודדת הפרשת הורמונים חשובים להרגעה כמו דופמין וסרוטונין, ובאופן עקיף היא תספק לנו שינת לילה טובה ועמוקה יותר, וכיום ברור יותר מתמיד שהפרעות שינה קשורות בצורה ישירה להפרעות נפשיות מסוגים שונים, לרבות הפרעות חרדה (2)

פעולות הרפיה

מעבר לפעילות גופנית מאומצת שמסייעת לאיזון הורמונלי במוח, ניתן ורצוי להקפיד גם על פעולות הרפיה שונות שבהחלט יסייעו. אלו יכולים להיות דברים כמו תרגול יוגה ומדיטציה, ביקור אצל מעסה או מטפל אחת לזמן מה, ריקוד, ובעצם כל מה שעושה טוב על הלב ומרגיע את הנפש (2).

 

לסיכום, חרדה היא הפרעה נפשית נפוצה למדי, ועל אף שהתסמינים שלה לא נעימים כלל, ניתן בהחלט להתמודד איתה בצורה טובה ולחיות לצידה בשלום. במקרים הקיצוניים צריך לפעמים להיעזר בטיפול תרופתי, אך חשוב לזכור שעוד לפני כן ניתן להגיע להקלה משמעותית באמצעות טיפול טבעי, החל מתזונה נכונה, פעילות גופנית ופעילות הרפיה, הסתייעות בתוספי תזונה ממרכיבים טבעיים, טיפול פסיכולוגי מקצועי ויעיל וכמובן, שימוש בתוספים טבעיים כדוגמת DAILY SMILE. רק בריאות!

מקורות

(1) (2)

שאלות נפוצות: טיפול טבעי בחרדות

חרדה היא הפרעה נפשית נפוצה בה הגוף למעשה מגיב לסכנת חיים ממשית, על שאין סכנה כזו באמת.

יש כמה גישות וצעדים טבעיים שניתן ורצוי לנקוט כדי להקל על התופעה ולהתמודד איתה.

הטיפול הטבעי המומלץ לחרדה הוא שילוב של התאמת תפריט נכון, פעילות גופנית, תוספי תזונה מתאימים, טיפול פסיכולוגי וטכניקות להרגעה והרפיה.

Daily Smile הוא תוסף תזונה המכיל רכיבים כמו מיצוי זעפרן, ג’ינסנג אמריקני וויטמינים מקבוצת B שמסייעים לשפר את ההולכה העצבית במוח ולחזק את המערכת החיסונית להתמודדות טובה יותר עם השלכות הורמונליות של חרדה.

המלאי אזל

דיילי סמייל

DAILY SMILE

תוסף תזונה לסיוע והקלה בתופעות חרדות ודיכאון

תכולה

30

שקיות

אופן טיפול

להמיס שקית בחצי כוס מים ולשתות על קיבה ריקה פעם ביום.

דיילי סמייל

מארז יחיד

230

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10