הקשר בין קורונה לאובדן / נשירת שיער

נכון להיום (אפריל, 2021), ישנם יותר מ-111 מיליון אנשים שהחלימו מנגיף הקורונה. הגוף שלהם אמנם הצליח להביס את המחלה, אך הם נאלצים להתמודד עם תופעות הנקראות “פוסט קורונה” המופיעות בקרב המחלימים מהנגיף. אחת מהתופעות האלו היא נשירת שיער. לפי כתב העת הבינלאומי לדרמטולוגיה והספרייה הלאומית לרפואה בארה”ב (NCBI), כמעט 25% מחולי הקורונה התלוננו על נשירת שיער. (1)

קורונה

כידוע לנו, ישנם תסמינים רבים למחלת הקורונה ביניהם חום גבוה, שיעול יבש, אובדן טעם וריח, קושי או קוצר נשימה, כאבי שרירים, כאב ראש, כאב גרון ועייפות. (2) נשירת שיער אינה נמנית בין התסמינים של הנגיף, אך נראה כי ישנו קשר בין מחלת הקורונה לנשירת שיער.

הקשר בין קורונה ונשירת שיער

החוקרים משערים כי הנגיף עצמו אינו זה אשר גורם לנשירת השיער. אם כך הדבר היה, הרי שהיה מצופה שלאחר ההחלמה מקורונה תתרחש דווקא תופעה של צמיחת שיער. אלא שהנשירה נובעת כתוצאה מההתגייסות של הגוף להתמודדות עם המחלה. על פי מחקר שנערך בקרב חולי קורונה בארה”ב, 33% מהחולים חוו נשירת שיער במסגרת מצב הנקרא בעגה הרפואית טלוגן אפלובוים.

מה זה טלוגן, ואיך הוא קשור לנשירה של מחלימי קורונה?

במצב תקין, השיער שלנו עובר מחזור צמיחה המורכב משלושה שלבים: שלב הצמיחה (אנגן) הנמשך שלוש שנים שבמהלכו זקיקי השיער צומחים, שלב המנוחה (קטגן) הנמשך שלושה שבועות ובו השיער אינו גדל, ושלב הנשירה והצמיחה מחדש (טלוגן) – תהליך הנמשך שלושה חודשים במהלכו תשעה אחוז משיערות ראשנו נושרות ובמקומן צומח שיער חדש. (3)

כאשר אדם סובל ממתח נפשי ולחץ שיכול לנבוע בשל מחלה, גירושין, אובדן אדם קרוב או הפסד כספי רב, עלולה להתרחש הפרה במחזור הצמיחה של השיער. קבוצות שיער גדולות שאמורות היו להיות במצב של צמיחה נכנסות למצב של מנוחה, וכתוצאה מכך מתרחשת נשירת שיער. המתח הנפשי הוא אחד מהגורמים לנשירה שמופיעה באופן פתאומי, הנקראת טלוגן אפלובוים. אז מה הקשר לקורונה אתם שואלים? הידבקות במחלת הקורונה עלולה להוביל ללחץ נפשי רב, וזאת ככל הנראה הסיבה להופעת הנשירה. (4) מעבר לכך, טלוגן אפלובוים מופיעה כאשר אדם חווה חום גבוה – אחד התסמינים של מחלת הקורונה. (1) נשירת טלוגן אפלובוים מופיעה לרוב בין חודש וחצי לארבעה חודשים לאחר המחלה, (4) ועשויה להימשך בין 6 ל-9 חודשים. (1)

איך מטפלים בנשירת השיער?

הקפדה על תזונה מאוזנת

חשוב מאוד להקפיד על תזונה מאוזנת עשירה בוויטמינים ומינרלים. מומלץ מאוד לאכול דגים כמו סלמון וסרדינים שעשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3, ביצים שעשירות בחלבון, ברזל ובוויטמינים מקבוצת B, ירקות עליים כמו תרד, קייל וכרוב בהם תמצאו ויטמין C, חומצה פולית, בטא קורטן, ברזל וויטמין A, גרעיני דלעת שעשירים באבץ ולשתות תה ירוק. (5)

פעילות גופנית

אחת הדרכים להפחית את המתח הנפשי שנובע כתוצאה ממחלת הקורונה, הוא לבצע פעילות גופנית באופן סדיר. מומלץ לבחור בפעילות שאתם אוהבים ולהתמיד בה, כמו רכיבה על אופניים, ריצה, ריקוד ושחייה.

אישה עושה פעילות גופנית

נטילת תוספי תזונה

אם אתם סובלים מנשירת שיער, כדאי מאוד שתשתמשו בתוספי תזונה נגד נשירת שיער, כמו HR Growth. זוהי פורמולה ייחודית המבוססת על צמחי מרפא, ויטמינים ומינרלים, שמעודדים את הפעילות של תאי הגזע האחראיים על צמיחת השיער. מעבר לזה, המוצר עבר מחקר קליני שהוכיח את יעילותו. כמו כן, תוסף התזונה יסייע לכם לחזק את שורשי השיער, יצמצם את נשירת השיער ויעודד צמיחה של שיער מחדש.

טיפול פסיכולוגי

אם הגורם לנשירת שיער הוא אכן המתח הנפשי שנובע ממחלת הקורונה, ייתכן כי טיפול פסיכולוגי יכול לעזור לכם. במסגרת הטיפול תוכלו לדבר עם המטפל לגבי מצבכם הנפשי והוא יוכל לסייע לכם להתמודד עמו ולהפחית את רמות הלחץ.

שינוי הרגלי טיפוח השיער

כדי להפחית את הנשירה, מומלץ לשנות את הרגלי טיפוח השיער שלכם – לאחר היציאה מהמקלחת הימנעו משימוש בפן או מחליק שעלולים להחליש את השיער. במקום זאת, סרקו את השיער עם מסרק בעל שיניים רחבות ותנו לו להתייבש באופן טבעי. בנוסף, מומלץ לצמצם ככל שניתן טיפולים כימיים בשיער כגון צביעות, גוונים והחלקות. (6)

 

לסיכום, ניתן לומר כי נמצא קשר בין נשירת שיער לבין החלמה מקורונה, ובהחלט יש מה לעשות על מנת לעצור את הנשירה ולשפר את מראה השיער.

מקורות:
(1) (2) (3) (4) (5) (6)

 

שאלות נפוצות: הקשר בין קורונה לאובדן / נשירת שיער

מחלת הקורונה עשויה להוביל למצב הנקרא בעגה המקצועית – טלוגן אפלובוים. זוהי נשירה המופיעה באופן פתאומי לרוב לאחר שאדם חווה מתח נפשי.

המתח וחוסר הוודאות המאפיינים את מחלת הקורונה, גורמים לפגיעה במחזור צמיחת השיער. כתוצאה מכך, מחלימי קורונה עשויים לחוות נשירה מרובה של השיער. תוכלו לקרוא על כך בהרחבה במאמר.

כן. בדרך כלל הנשירה מופיעה בין חודש וחצי לארבעה חודשים לאחר המחלה וחולפת לאחר 6-9 חודשים.

נשירת השיער צפויה להימשך בין חצי שנה לתשעה חודשים לאחר ההחלמה ממחלת הקורונה.

מומלץ להפחית את המתח והלחץ הנפשי באמצעות טיפול פסיכולוגי, פעילות גופנית, שינוי הרגלי הטיפוח של השיער והקפדה על תזונה מאוזנת. בנוסף, בלינק הזה תוכלו להכיר את המוצר HR Growth שיחזק את שורש השיער שלכם, יסייע במניעת נשירת שיער ויעודד צמיחה מחודשת.

HRNEW

HR Growth

פורמולה טבעית ייחודית להצמחת שיער ומניעת נשירה שיעילותה הוכחה במחקר קליני

תכולה

30

כמוסות בצנצנת

אופן טיפול

כמוסה אחת ביום

בבוקר לפני האוכל

מארז של 6 מוצרי שיער

מארז יחיד

1,900

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10