אלרגיה בעונות מעבר

בכל תקופת חילופי עונות, מיליוני אנשים סובלים מתסמינים של אלרגיה. חלקם יחוו את המצב בצורה קלה וחלקם סובלים מאוד מהתסמינים, ורק מייחלים שהתקופה תעבור. במאמר זה נציג לפניכם את הגורמים לאלרגיה העונתית, כמו גם שיטות שונות לטיפול באלרגיה. גם אם אתם סובלים מאלרגיות קשות, תופתעו לגלות שיטות חדשות להקלה במצבכם.  

ממה נגרמת אלרגיה בעונות מעבר?

אלרגיה היא תגובה חיסונית לא רצויה של הגוף בעקבות חשיפה לגורם שבדרך כלל אינו מעביר מחלות. באופן תמידי הגוף “נלחם” בגורמים לא רצויים כמו נגיפים וחיידקים, כאשר הגוף “מתבלבל” הוא מזהה חומרים מסוימים כמסוכנים ונלחם בהם. חומרים אלו נקראים “אלרגניים”. אלרגניים יכולים להיכנס לגופנו דרך העור, מערכת הנשימה, דרך האוכל שאנחנו אוכלים ודרך הזרקות.

התסמינים של אלרגיה לחילופי עונות

מאחר והאלרגניים נמצאים באוויר ונכנסים לגופנו דרך מערכת הנשימה, שם יופיעו מירב התסמינים. התסמינים העיקריים יהיו:

  • נזלת אלרגית
  • קשיי נשימה
  • אף סתום
  • התעטשות
  • ליחה
  • שיעולים
  • קול צרוד
  • גירוי בעיניים
  • תגובות בעור כמו נפיחות, פריחה וגרד[1]

נוסף לתסמינים אלו, ניתן לקשר לאלרגיה בעונות מעבר גם תסמינים כמו: צינון, התקררות, כאבי ראש ותופעות לוואי נפוצות בעקבות לקיחת טיפול תרופתי.

כל אדם יחווה את התסמינים בהרכב שונה ובעצמה שונה. חשוב להבין ולקשר תסמינים אלו לעונות השנה ולהימצאות גורמים אלרגניים באוויר. לאחר שמבינים שיש קשר בין התסמינים לאלרגיה, הטיפול התרופתי שיינתן יהיה ממוקד יותר ויפתור את הבעיה באופן אפקטיבי יותר.

אלרגיות נפוצות בעונת המעבר

אלרגיה בעונות מעבר היא אלרגיה עונתית הנקראת גם “קדחת השחת”. כמו כל אלרגיה, לא כל האנשים סובלים ממנה אלא רק חלק. הסיבה לכך קשורה לגנטיקה ולתורשה וכן למערכת החיסונית שלנו. הסיבה העיקרית לאלרגיה זו היא האבקנים הנמצאים באוויר או אלרגיה לאבק.

אלרגיה לאבקת צמחים ופרחים

אלרגיה זו פופולארית בשם “אלרגיית אביב”, זאת בשל החודשים שבהם היא נפוצה, פברואר עד אוקטובר. בחודשים אלו יש אבקות שונות המפוזרות באוויר, אבקות שמקורם בפרחים, צמחי בר, צמחי דשא ועצים שונים[1].

אלרגיה לאבק

אלרגיה נוספת היא אלרגיה לקרדית האבק. האבק יכול להימצא כמעט בכל מקום אפשרי ברחבי הבית או חללים סגורים. קרדית האבק תתפתח במהירות במקומות שבהם שוהים בני אדם וגם במקומות מרובים בלחות וחום. לכן, קרדית האבק תתפתח יותר בתקופות בהן מזג האוויר במיטבו, כמו בעונות האביב.

שיטות לטיפול ומניעה

ראשית נסביר כי לא ניתן לרפא את האלרגיה. כאשר אתם יודעים שאתם רגישים לאלרגניים מסוימים, תוכלו להימנע ככל הניתן ממפגש איתם, ולנסות טיפולים מקדימים על מנת להקל על התסמינים. תוכלו ליטול טיפול תרופתי או לבצע טיפולים שונים:

פעולות פשוטות למניעת האלרגיה

הימנעות ממצב אלרגיה בעונות מעבר הוא לא קל מאחר והאבקנים נמצאים באוויר, אך ניתן לבצע פעולות פשוטות על מנת להפחית את המפגש עם הגורמים האלרגניים:

  • הימנעות מיציאה לשטחים פתוחים עם צמחייה רבה.
  • סגירת חלונות בבתים וברכבים על מנת למנוע מהאבק והאבקנים להיכנס.
  • התקנת מסנני אוויר בבית וניקיונם על בסיס קבוע.
  • ניקיון המסננים של מזגני האוויר.
  • ניקיון השטיחים בבית.
  • חפיפת השיער לעיתים קרובות (אבקנים או קרדיות אבק לעיתים נתפסים בשיער).
  • החלפת המגבות והמצעים לעיתים קרובות. [4]

טיפול תרופתי נגד אלרגיה בעונות מעבר

נוסף לטיפולי מניעה, תוכלו לקחת תרופות על מנת להפחית את הופעת ועוצמת התסמינים. קיימות תרופות במרשם ותרופות ללא מרשם. תרופות ללא מרשם לעיתים לא עונות בדיוק על הצורך להפחתת התסמינים, לכן יש צורך להתייעץ עם גורם רפואי.

ישנם כדורים לנטילה יומית, יש תכשירים שמקלים על הנזלת והדמע, ואף ניתן למצוא טיפות עיניים ותרסיסים המכילים סטרואידים. במקרים חמורים יותר, ניתן לטפל באלרגיה על ידי זריקות וחיסונים. לכל טיפול כזה עלולות להיות תופעות לוואי ולכן מומלץ ורצוי להתייעץ עם רופא לפני לקיחת כל טיפול תרופתי. [1]

תרופות סבתא לטיפול באלרגיה בעונות מעבר

התסמינים של אלרגיה בעונת מעבר, הם מאוד לא נעימים ולעיתים יוצרים מועקה אמיתית על מי שחווה אותם, בגלל שמדובר בקשיים במערכת הנשימה ועל פריחות וגרד בעור. התסמינים יוצרים אי-נוחות וקושי בתפקוד היום יומי. מלבד הטיפול התרופתי וטיפולי המניעה תוכלו לנסות מספר “תרופות סבתא” על מנת להקל על המצב.

תרופת סבתא היא תרופה שאמורה להקל על כאב מסוים או על מצב מסוים מבלי שהוכחה מדעית. כשאומרים תרופות סבתא, מתכוונים לאכילת מזון מסוים, מריחת משחות ייחודיות או ביצוע פעולות שונות.

להלן מספר פעולות שתוכלו לעשות כדי להפחית את התסמינים של אלרגיה בעונות מעבר:

  1. ביצוע דיקור סיני – דיקור סיני ישפר את תסמיני האלרגיה מבחינה נשימתית ויעלה את רמות האנרגיה בגוף.
  2. תמצית זרעי ענבים – זוהי תרופה וגם נוגד חמצון טבעי. תוכלו לצרוך את התמצית בנוזל או בכמוסות.
  3. שמן דגים – תוכלו להוסיף שתי כמוסות של שמן דגים לתפריט היומי שלכם, שמני דגים מפחיתים את הדלקת הכללית בגוף.
  4. מי מלח – על מנת להקל על הגודש באף ועל בעיות הנשימה, מומלץ לשטוף את האף עם מי מלח. מלח מאזן את מצב הנזלת ומקל על מערכת הנשימה.
  5. נטילת פרוביוטיקה – הוספת פרוביוטיקה לתזונה היומית שלנו מעלה את מספר החיידקים הטובים שיש לנו בגוף ומחזקת את המערכת החיסונית שלנו. אלרגיה נגרמת בעקבות הפעלת מערכת החיסון נגד אלרגניים ולכן כדאי לחזק אותה על מנת להפחית את התסמינים. [2+3]

כפי שהסברנו, כל אלו אינן פעולות מדעיות, אך לאורך ההיסטוריה הן הוכחו כיעילות ואפקטיביות ביותר לטיפול והפחתת התסמינים לאלרגיה האביבית.

לסיכום, אלרגיה בעונות מעבר ניתנת להתמודדות

אלרגיה בעונת מעבר יכולה להיות מטרד לאנשים רבים. כל עוד תאבחנו את האלרגיה בזמן ותקבלו את הטיפול המתאים לכם, תוכלו להפוך את המטרד למצב נוח יותר שקל להתמודד איתו. מאחר ומדובר על תופעת טבע שמביאה אבקנים ואלרגניים בעקבות שינויי מזג האוויר, לא באמת ניתן למנוע את התגובה האלרגית אך כן ניתן להפחית את עוצמתה.

אנחנו ממליצים לכם לאמץ את כל השיטות והפעולות שהזכרנו במאמר ובמיוחד לנסות ליטול ו-IMMU OPTIMIZER COMPLEXשיוכל לעזור לכם להתמודד עם האלרגיה. כל שינוי הכי קטן יוכל לעזור ולהקל עליכם בתסמינים ובהרגשה הכללית.

מקורות: [1] [2] [3] [4]

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10