תרופות סבתא לדלקת בדרכי השתן

סובלים מדלקת בדרכי השתן? אתם לא לבד. דלקת בדרכי השתן היא תופעה שכיחה מאוד, בעיקר בקרב נשים. מחצית מהנשים יסבלו מדלקת שתן במהלך חייהן לפחות פעם אחת. (1) גם אצל גברים התופעה הזאת קיימת, אבל בשל המבנה האנטומי השונה בין גברים לנשים, רק % 10 מהגברים סובלים מדלקת בדרכי השתן. (2)

דלקת בדרכי השתן גורמת לתחושות לא נעימות בעת מתן שתן, כמו כאב, עקצוץ וצריבה. דלקת בדרכי השתן יכולה לבוא לידי ביטוי גם בשתן עם ריח רע, דם בשתן ושתן עכור. אם יש לכם דלקת בדרכי השתן, אתם עשויים להרגיש צורך להשתין לעיתים תכופות יותר, ומצד שני תתקשו להטיל שתן בכמות גדולה או שלא תצליחו להטיל שתן בכלל (בהחלט מתסכל!). (1)

אז ממה נובעת הצרה הזו? דלקת בדרכי השתן נגרמת כתוצאה מזיהום של חיידקים בדרכי השתן (בעיקר באזור השלפוחית). גורמי הסיכון לתופעה הם הריון, קיום יחסי מין בתדירות גבוהה, הפסקת הווסת (לאחר שהווסת נפסקת רירית השתן הופכת לדקה כך שחיידקים יכולים להיכנס אליה בקלות רבה יותר), ערמונית מוגדלת בקרב גברים, ניגוב הישבן מפי הטבעת פנימה במקום החוצה ומומים מולדים. (1)

לצערנו, הדלקת עלולה לחזור ולבקר אותנו ואם היא אינה מטופלת כראוי היא עלולה לגרום לדלקת בכליות ולהוביל לפגיעה בתפקוד הכליות. הטיפול המסורתי בדלקת בדרכי השתן הוא באמצעות אנטיביוטיקה. (1) לצד הטיפולים הקונבנציונאליים, קיימים גם תרופות סבתא לטיפול בדלקת בדרכי השתן. במאמר זה נדבר על כמה מתרופות הסבתא המומלצות.

תרופות סבתא לדלקת בדרכי השתן

מיץ חמוציות

לפי מחקרים קליניים, חמוציות מסייעות בטיפול ומניעה של דלקת בדרכי השתן.הסיבה לכך היא שהן מכילות רכיבים כמו פרואנתוציאנידים שמונעים מהחיידקים להיצמד לשלפוחית השתן וכך ניתן לסלק אותם לפני שהם גורמים לזיהום. אז שתו לרוויה מיץ חמוציות. (3)

חמוציות לטיפל בדלקת בשתן

כורכום

אחד מהצמחים הקסומים ביותר שיש לנו בטבע זה הכורכום. מעבר לכך שהוא מוסיף המון טעם לתבשילים שלנו, יש לו סגולות רפואיות רבות. הכורכום מכיל חומר שנקרא כורכומין שהוא אנטי דלקתי. הוא מגן על מערכת העיכול, הכבד, המערכת הלבבית ומערכת העצבים, והוא תורם לחיזוק המערכת החיסונית ולטיפול בחיידקים. (4) כך שאם אתם רוצים להילחם בדלקת בדרכי השתן, מומלץ לצרוך כורכום. אחת הדרכים לצרוך אותו היא באמצעות תוסף תזונה כמו למשל Bio Protective Curcum

כורכום לטיפל בדלקת בשתן

ירקות ירוקים

ההורים תמיד אמרו לנו לאכול את כל הירקות שיש לנו בצלחת, וכדאי שנקשיב להם: ירקות ירוקים עוזרים להילחם בדלקת בדרכי השתן. כך למשל, אספרגוס ופטרוזיליה מנקים את דרכי השתן, חסה מפחיתה את הדלקתיות וסלרי מסייע בסילוק לחות וחום וכך מטפל בבעיה. (5)

שתייה מרובה

כולנו יודעים עד כמה מים עוזרים לגוף שלנו, ומסתבר שהם גם תורמים לטיפול בדלקת בדרכי השתן. הנוזלים שוטפים את החיידקים מהגוף ולכן מומלץ להרבות בשתיית מים. כמה לשתות? לפחות 10 כוסות מים ביום. אם אתם פחות טיפוסים של מים, תוכלו לשתות תה צמחים. (3)

אכילת דגנים

דגנים שיש להם אינדקס גליקמי נמוך מסייעים אף הם לטיפול ומניעת דלקות בדרכי השתן. כך למשל, גריסים מכילים כמות רבה של מגנזיום שתורם לטיפול בדלקת בדרכי השתן. גם דוחן הוא יעיל מאוד משום אנטיספטי, אנטי פטרייתי ותורם לאיזון רמת החומציות בנרתיק. אז אל תהססו לשלב דגנים בארוחת הצהריים שלכן. (5)

אכילת קטניות

גם קטניות מומלץ להכניס לתפריט שלכם, זאת על מנת להילחם בדלקות בדרכי השתן. הקטניות תורמות למרקם ריריות איברי המין ולאיזון חומציות דרכי השתן. בנוסף לכך, בזכות הרכב הסיבים הגבוה של הקטניות, הן משפיעות על אוכלוסיית החיידקים במעי וכך מפחיתות את כמות החיידקים בדרכי השתן. מומלץ לצרוך קטניות כמו שעועית, חומוס, עדשים ופול, אך עדיף להימנע מסויה שגורמת להיווצרות לחות העלולה להחמיר את הדלקת. (5)

היגיינה לאחר קיום יחסי מין

בזמן קיום יחסי מין, רירית הנרתיק עלולה להיפצע ודרך החתכים עלולים להיכנס חיידקים ולגרום לדלקת בדרכי השתן. אז הנה טיפ בשבילכן הנשים – לאחר קיום יחסי מין מומלץ לגשת מיד לשירותים, להטיל שתן ולאחר מכן לשטוף היטב את איבר המין. כך תסלקו את החיידקים החוצה ותמנעו מהדלקת להגיע. (1)

לסיכום, דלקת בדרכי השתן היא מצב לא נעים אך כזה שניתן לטפל בו בקלות יחסית ואף למנוע אותו. מומלץ לנסות את תרופות הסבתא לדלקת בדרכי השתן על מנת למנוע דלקות חוזרות. הקפידו על היגיינה באזור, וכאשר מתעורר חשד לזיהום גשו מיד לרופא.

מקורות:

(1) (2) (3) (4) (5)

 

ביו כורכום

Bio Protective Curcum

פורמולה טבעית המבוססת על רכיב הכורכומין - נוגד חמצון ודלקות (אנטי-דלקתי)

תכולה

60

כמוסות

אופן טיפול

1-2 קפסולות

ביום, בזמן הארוחה

ביו כורכום

מארז יחיד

150

ביו כורכום זוגי

מארז זוגי

₪270

₪300

ביו כורכום שלישיה

מארז שלישייה

₪360

₪450

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10