תרופות סבתא לשפעת

שוב הגיע החורף, ולצד הגשם והקור, אנחנו נאלצים להתמודד גם עם מחלת השפעת. השפעת נגרמת כתוצאה מנגיף השפעת, והתסמינים שלה כוללים בין היתר נזלת, חום גבוה, חולשה, כאבי ראש, כאבי שרירים, כאבי גרון, הגדלת קשרי הלימפה בצוואר ודלקת בלחמיות העיניים. (1) כדי למנוע את ההידבקות במחלה ניתן לקבל חיסון, אך ישנם כאלו שלא מעוניינים לקבל חיסונים בשל סיבות שונות. במאמר זה נציע לכם דרכים אחרות שיעזרו לכם לנצח את השפעת ולעבור את החורף בשלום.

שפעת – מחלה קלה או מסוכנת?

רבים מאיתנו מתבלבלים בין שפעת להצטננות, למרות שמדובר בשתי מחלות שונות. בניגוד להצטננות שהיא מחלה קלה יותר הבאה לידי ביטוי בנזלת ושיעול, השפעת עלולה לגרום לקושי בתפקוד היום יומי, היא ממושכת יותר ועלולה להיות מסוכנת. שפעת יכולה להסתבך ולהוביל לדלקת ריאות, דלקות סינוסים ודלקות אוזניים, ובמקרים נדירים לגרום להחמרה של מחלת ריאות כרונית, דלקת קרום ?תסמונת גיליאן ברה, דלקת שריר הלב ואף עלולה להעמיד את החולה בסכנת חיים.

לפי ארגון הבריאות העולמי, 3 עד 5 מיליון אנשים סובלים מסיבוכים של מחלת השפעת מדי שנה, ובכל שנה מתים ממחלת השפעת בין 290 אלף ל-650 אלף אנשים ברחבי העולם.

מי שנמצא בסיכון לסבול מסיבוכי השפעת הם אנשים שמערכת החיסון שלהם חלשה כמו קשישים, חולים במחלות ממאירות כמו סרטן, חולים במחלות כרוניות כמו אי ספיקת כליות ואי ספיקת לב, אנשים הסובלים מעודף משקל, נשים הרות ותינוקות. (1)

על מנת למנוע את ההידבקות בשפעת, קופות החולים מציעות חיסונים המכילים נגיפים מומתים של שפעת. החיסון מתחיל לפעול כשבועיים לאחר שמקבלים אותו. חשוב לדעת שישנם זנים רבים של נגיף השפעת, והנגיף המתוחכם משנה את עצמו במבנה ובאופי שלו. הרופאים מנסים לחזות בכל שנה מהו הזן שיתקוף השנה, אך הם לא תמיד מצליחים. כך שהחיסון לא תמיד מונע הידבקות במחלה. מעבר לכך, חיסון עלול לגרום לתופעות לוואי שונות המשתנות מאדם לאדם. (1)

תרופות סבתא לטיפול בשפעת

ישנם כאלו שלא מעוניינים להתחסן נגד שפעת, בין אם בגלל שהחיסון לא תמיד עובד ובין אם בגלל תופעות הלוואי של החיסון. אם אתם מחפשים פתרונות אחרים לטיפול בשפעת, ישנן תרופות סבתא שיכולות לעזור לכם להתמודד עם התסמינים של המחלה:

דבש

דבש הוא תרופת סבתא יעילה המקלה על תסמיני השפעת כמו שיעול וצינון. הדבש הוא אנטי מיקרוביאלי, אנטי אוקסידנטי וכולל יותר מ-180 מרכיבים כמו פוליפנולים שהם נוגדי חמצון, פלבנואידים המסייעים לטיפול בדלקות וויטמין סי. ניתן לאכול דבש בכפית או בכל תצורה אחרת אך מומלץ שלא לשתות תה חם עם דבש, משום שאז, הדבש מאבד את התכונות האנטי-בקטריאליות שלו. חשוב לדעת שאסור לתת דבש לילדים מתחת לגיל שנה. (2)

שום

השום הוא ממש כמו אנטיביוטיקה טבעית. הוא מכיל רכיב בשם ״אליצין״ שנלחם בזיהומים ומקל על גודש בדרכי הנשימה. בנוסף לכך, הוא אנטי פטרייתי, אנטי מיקרוביאלי ואנטי ויראלי. לפי מחקרים נעשו בתחום, שימוש ממושך בשום סייע למניעת שפעת ומפחית את משך המחלה ביום אחד בממוצע. אפשר לאכול שן שום טריה או להוסיף שום לתבשילים כמו מרק. (2)

תבלינים

קינמון, ג’ינג’ר וכורכום נחשבים לתבלינים שעוזרים להתמודדות עם מחלת השפעת. לקינמון יש השפעה אנטי דלקתית והוא תורם למערכת החיסון ומפחית את תסמיני המחלה. הג׳ינג׳ר מפחית כאבים ומוריד חום. לכורכום ישנה השפעה אנטי דלקתית על זיהומים בדרכי הנשימה ובראות. (2)

שמנים ארומטיים

ישנם שמנים ארומטיים רבים הנחשבים כמשככי כאבים, מחטאים ואנטי דלקתיים המסייעים לטיפול בשפעת כמו למשל שמן אקליפטוס, שמן מנטה, שמן רוזמרין ושמן לבנדר. תוכלו להשתמש בשמנים בעיסוי, להזליף אותם למכשיר אדים או למבער שמנים. (3)

תרופות סבתא להקלת השפעת או מחלות החורף

תזונה מומלצת למניעה וטיפול בשפעת

תזונה מאוזנת יכולה לסייע בשמירה על מערכת החיסון וכך להקטין את הסיכוי לחלות בשפעת ולצמצם את משך המחלה. לדוגמה, מומלץ לאכול מרק עוף שעשיר במינרלים ויטמינים. מרק עוף מכונה ״הפניצילין היהודי״ בזכות היותו מקל על תסמיני השפעת כמו גודש בדרכי הנשימה ובאף. (3) בנוסף לכך, כדאי לאכול פירות הדר (4) העשירים בויטמין C שמחזק את מערכת החיסון ומסייע בספיגת ברזל. (3)

ויטמינים וצמחי מרפא

לצד ויטמין C ישנם ויטמינים רבים אחרים המסייעים לטיפול בשפעת על ידי חיזוק מערכת החיסון כמו ברזל, סלניום, אבץ, ויטמינים מקבוצת B, ויטמין E, ויטמין A (בטא קורטן) ונחושת. (3). ניתן לצרוך את הויטמינים הללו באכילת מזונות העשירים בהם(אבץ למשל נמצא בבשר, מוצרי חלב,  חניות, גרעיני דלעת, נבט חיטה קטניות ואגוזים) או לצרוך אותם באמצעות תוספי תזונה וכך לוודא שאתם מקבלים את כל הויטמינים שאתם צריכים.

לצד הויטמינים, ישנם צמחי מרפא שונים המשמשים וטיפול בשפעת, אותם ניתן ליטול גם כתוספי תזונה. צמח האסטרגלוס הוא ממריץ את פעילות מערכת החיסון ולפי מחקרים שנעשו הוא מצליח לקצר את משך המחלה. סמבוק שחור אף הוא ממריץ את פעילות מערכת החיסון ומסייע לטיפול בכאבי גרון והורדת חום. צמח מרפא נוסף שכדאי לכם להכיר הוא אכינצאה המסייע בהגברת הפעילות והייצור של תאי הדם הלבנים וכך נלחם בזיהומים ומחזק את מערכת החיסון. (3)

פעילות גופנית

דרך נוספת לשפר את הפעילות של מערכת החיסון היא באמצעות פעילות גופנית. מחקרים מצאו שאנשים המבצעים פעילות גופנית מתונה במשך 40 דקות ביום, כמו רכיבה על אופניים או הליכה, נהנים מעלייה בכמות תאי מערכת החיסון הלבנים שנלחמים בנגיפים ובזיהומים. (5).

הקפדה על שינה סדירה

למחסור בשינה ישנה השפעה שלילית על תפקוד מערכת החיסון ומחסור בשינה עלול להגביר את הרגישות שלנו להידבקות במחלות זיהומיות. (6). לכן, חשוב מאוד לדאוג לישון את כמות השעות המתאימות לגיל שלכם. אנשים מגיל 18 ועד גיל 64 למשל, זקוקים ל-7 עד 9 שעות שינה. (7)

 

אז כפי שראיתם, ניתן בהחלט למנוע ולטפל בשפעת גם בדרכים טבעיות. מומלץ ליטול תוספי תזונה  כמו למשל Immu Optimizer Complex או Flu-Kal המכילים ויטמינים וצמחי מרפא המחזקים את מערכת החיסון. כך תוכלו לצמצם את הסיכוי להידבקות בשפעת ולמנוע את הסיבוכים האפשריים שלה. שיהיה לכולנו חורף בריא.

 

מקורות:

(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7)

 

 

 

 

 

 

פלו קל

Flu-Kal

פורמולה צמחית המסייעת בחיזוק המערכת החיסונית ובמניעת שפעת, מצבים דמויי שפעת, הצטננות וחום.

תכולה

30

מ״ל

אופן טיפול

8 טיפות

3 פעמים ביום

פלו קל

מארז יחיד

75

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10