רעידות בידיים, רעידות בגוף ופרקינסון

רעד בגוף ובידיים היא תופעה שיכולה להתרחש בכל גיל, אך נפוצה בעיקר בקרב בני הגיל השלישי – מגיל 60 ומעלה. רעידות עשויות להתרחש בזמן מנוחה ובמהלך תנועה. הן עלולות להגביל את התנועה של הסובל מהן ופוגעות באיכות החיים. לשמחתנו, ניתן לצמצם את הרעידות בגוף והרעידות בידיים ולשפר את המצב בעזרת טיפולים שונים.

רעידות בידיים

סוגי הרעידות בידיים

רעד בידיים מסוג רעד פיזיולוגי

רעד פיזיולוגי הוא רעד הנפוץ בקרב כל הגילאים. זהו רעד עדין שלרוב לא משפיע על התפקוד היום יומי. הרעד הפיזיולוגי יכול להיווצר כתוצאה ממצבים נפשיים כמו פחד והתרגשות, בשל הפרעות מטבוליות כגון תסמונת קושינג, היפוגליקמיה, יתר תריסיות ועודף קטכולאמינים, בעקבות חשיפה לתרופות שונות או בשל גמילה מאלכוהול ומתרופות בנזודיאזפינים המטפלות בהתקפי חרדה.

רעד בידיים מסוג רעד ראשוני

הרעד השכיח ביותר. זוהי הפרעה נוירולוגית שהשכיחות שלה היא בין ארבעה ל-39 איש לכל אלף איש, כשמעל גיל 65 השכיחות שלה עולה ל-51 לכל אלף איש. המחלה נובעת ככל הנראה מתורשה, אך טרם נמצאו המוטציות הגנטיות הגורמות למחלה. רעד ראשוני מחמיר כתוצאה מלחץ נפשי, וב-95 אחוז מהמקרים הרעד בא לידי ביטוי בידיים.

רעד בידיים מסוג פרקינסון

עוצר את הרעידות שיש לו ביד

ב-70 אחוז מחולי פרקינסון, התסמין הראשון למחלה הוא רעד בידיים. הרעד בא לידי ביטוי בעיקר בשעת מנוחה, אך יכול להופיע רעד עדין גם במהלך תנועה. הרעד מופיע בשורש כף היד ובכף היד עצמה בעת טלטול הידיים ובזמן הליכה.

טיפול בפרקינסון

מחלת הפרקינסון פוגעת בתפקוד החולה, שעלול עם הזמן להזדקק לעזרה בביצוע פעולות פשוטות. לצד ההפרעות המוטוריות של המחלה הבאות לידי ביטוי ברעד ובתנועות לא נשלטות, ישנה פגיעה בדיבור, ביכולת ההבעה באמצעות הפנים ושפת הגוף. בנוסף לכך, עלולות להתרחש הפרעות במערכת העיכול והשליטה בסוגרים, וכתוצאה מהמחלה המטופל עלול לחוש דיכאון וחרדה.

טיפול טבעי לרעידות בידיים ובגוף

אחד מהטיפולים הטבעיים לרעידות בידיים ובגוף שהוכח כיעיל, הוא טיפול באבקת מניטול. מניטול הוא ממתיק מלאכותי טבעי המהווה תחליף לסוכר והוא מאושר לשימוש כתרופה על ידי משרד הבריאות. כאשר אדם חולה במחלת הפריקנסון, תאי המוח שלו המייצרים דופמין (מוליך עצבי) מתים בעקבות היווצרות של גושי חלבון הנקראים אלפא-סינוקלאין המונעים מעבר של הולכה עיצבית באמצעות דופמין. מחקר שנערך באוניברסיטת תל אביב מצא כי מניטול מונע את היווצרותם של גושי חלבון אלו ומפרק אותם. המחקר שנערך על זבובים חולים, מצא כי המניטול שיפר את התפקוד המוטורי שלהם בעשרות אחוזים וכך הוכח כי מניטול יעיל בהפחתת סימני הרעד האופיינים למחלת הפרקינסון.

טיפולים דופמינרגיים

אחד מהטיפולים שחולי פרקינסון יכולים לקבל, הם טיפולים דופמינרגיים. אלו תרופות המיועדות לטפל במחסור בדופמין ממנו סובלים החולים. התרופות יכולות לבלום את פירוקו של הדופמין, או להעתיק ולחקות את פעולתו וכך להקל על הרעידות בידיים ובגוף. חסרונם של הטיפולים הם תופעות הלוואי כמו בחילות, תת לחץ דם, סחרחורות, עייפות, הזיות, בלבול, הפרעות שליטה בדחפים ודיסקינזיה – תנועות חוזרות בלתי רצוניות. בנוסף, הטיפולים הללו עלולים לגרום לתופעת און-אוף, במהלכה התרופות מפסיקות לעבוד לאחר זמן מה, והתסמינים חוזרים.

טיפול חדש לפרקינסון באמצעות קנאביס

מחקרים מצאו כי רכיבי ה-CBD בקנאביס הרפואי מפחיתים את הרעידות ואת נוקשות השרירים האופיינים למחלה, ואף מפחיתים את תופעות הלוואי של טיפולים דופמינרגיים כמו דיסקינזיה. על מנת לקבל מרשם לקנאביס רפואי, יש לגשת לאחד מהרופאים שהוסמכו לכך, להציג בפניו את היסטוריית המחלה והטיפולים שקיבלתם על מנת לקבל ממנו רישיון לצריכת קנאביס רפואי. חשוב לדעת שחולי פרקינסון זכאים לקבלת טיפול באמצעות קנאביס רפואי, כל עוד הטיפול הקונבנציונלי אינו סייע להם.

לסיכום, רעידות בגוף ובידיים הנוצרות כתוצאה ממחלת הפרקינסון, עלולות לפגוע בתפקוד היום יומי של החולים. בשל כך, חשוב מאוד לקבל את הטיפול המתאים שיצמצם את תופעת הרעידות. יש להיוועץ עם הרופא לגבי כל טיפול. לצד הטיפולים התרופתיים, מומלץ לבחון טיפול טבעי כמו שימוש במניטול שאינו גורם לתופעות לוואי, ועשוי לשפר את איכות החיים של הסובלים מרעידות.

שאלות נפוצות: רעידות בידיים, רעידות בגוף ופרקינסון

רעידות בגוף הן תנועה לא רצונית קצבית ביפאזית (הולכת וחוזרת) וקבועה של השרירים הנגדיים והמשלימים. רעד בגוף נגרם לרוב כתוצאה מחוסר איזון במערכת העצבים הסימפטטית ובמערכת העצבים הפאראסימפתטית המשפיעות על השרירים, ההורמונים והמוח. חוסר האיזון גורם להתגברות הרעד בגוף.

רעד בידיים נוצר כתוצאה מבעיות במערכת העצבים של המוח השולטת בתנועות הידיים. הרעד יכול להתרחש בכל חלקי גופנו, אך הוא נפוץ בעיקר באזור הידיים בייחוד כאשר אנו מבצעים פעולות פשוטות כמו שתייה מכוס או קשירת שרוכי הנעליים. רעידות בידיים הן אחד מהתסמינים של מחלות נוירולוגיות, כמו מחלת הפרקינסון.

מחלת פרקינסון היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים, הבאה לידי ביטוי בהפרעות מוטוריות, ברעידות בידיים ורעידות בגוף בשעת לחץ ובשעת מנוחה, בהאטה וירידה בתנועה, בנוקשות שרירים, בחוסר יציבות ובהפרעות בשיווי משקל. הגורמים למחלת הפרקינסון אינם ידועים בוודאות, אך נמצא כי בקרב חולי פרקינסון ישנו מחסור בדופמין – חומר כימי האחראי על שליטה בתנועות הגוף. בנוסף, חוקרים מצאו כי שינויים גנטיים מסוימים עלולים להוביל להתפתחות המחלה, וכן שהיא עלולה לנבוע כתוצאה מחשיפה לאורך זמן של רעלנים עצביים.

מחלת הפרקינסון היא מחלה חשוכת מרפא. טרם נמצאה לה תרופה, אך ישנם טיפולים המסייעים לצמצם את התסמינים שלה. ניתן לקבל מהרופא טיפול תרופתי, כשהבחירה בתרופה המתאימה תלויה בגילו של המטופל, בחומרת המחלה ובקיומן של מחלות רקע נוספות. טיפול נוסף הוא טיפול אולטרסאונד שתפקידו לחמם אזור במוח וכך להקל על הרעד. החולה יכול לעבור טיפול הנקרא גרייה מגנטית עמוקה, שבמסגרתו המטופל חובש קסדה המייצרת אותות מגנטים למוח. כמו כן, ישנם טיפולים אלטרנטיביים כמו נטורופתיה והומיאופתיה שאמורים לעצור את התהליך הניווני של המוח. במקרים מסוימים, הרופא ירשום לחולה קנאביס רפואי שתפקידו לצמצם את הרעידות בגוף. בנוסף, ישנם טיפולים טבעיים כמו הממתיק הטבעי מניטול, שנמצא כי הוא תורם להקלת הסימפטומים של הפרקינסון.

המלאי אזל

מניטול (1)

מניטול

הוכח כגורם מסייע בתופעות של מחלת הפרקינסון, לצד היותו ממתיק טבעי חלופי לסוכר.

תכולה

300

גר' אבקה

אופן טיפול

2 כפיות

ביום

מניטול

מארז יחיד

90

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10