ציפרלקס – תופעות לוואי

ציפרלקס היא אחת מהתרופות הנפוצות ביותר בעולם, שמטרתה לסייע בטיפול בדיכאון, בחרדות ובהפרעה טורדנית כפייתית (OCD). היא עוזרת לאנשים רבים לשפר את איכות החיים שלהם, תורמת לשיפור חיי החברה והמשפחה שלהם, ומסייעת לשיפור ההתנהלות שלהם בעבודה. יחד עם זאת, חשוב להכיר את תופעות הלוואי של הציפרלקס. (1)

קצת על הציפרלקס

ציפרלקס (Cipralex) ששמה הגנרי הוא אסציטלופרם, היא תרופה ממשפחת ה-SSRI (מעכבי ספיגת סרוטונין סלקטיביים). במוחנו נמצא חומר טבעי הנקרא סרוטונין. מחקרים מצאו כי קיים קשר בין הפרעה ברמות הסרוטונין במוח, לבין חרדות ודיכאונות. המטרה של ציפרלקס הוא להעלות את רמת הסרוטונין
וכך לטפל בדיכאון, במתח ודאגה ממושכים, בחרדה כללית, בחרדה חברתית, בהתקפי חרדה ובהפרעה טורדנית כפייתית (OCD). (1)

יתרונות

ציפרלקס נחשבת לתרופה היעילה ביותר מבין התרופות ממשפחת ה-SSRI. יש לה את הרגישות הגבוהה ביותר לעיכוב הקליטה החוזרת של הסרוטונין, כך שהיא מסייעת מאוד לטיפול בדיכאון וחרדות. בנוסף לכך, כאשר משווים בינה לבין תרופות SSRI אחרות, ציפרלקס גורמת לפחות תופעות לוואי ובתדירות פחותה יותר. יתרון נוסף של ציפרלקס הוא שגם במינון גבוה היא אינה קטלנית, כך שלא ניתן לבצע באמצעותה אקט אובדני. (2)

חסרונות

ציפרלקס אינה מתאימה לכולם. יש להיוועץ עם הרופא אם אתם סובלים מאלרגיה למשפחת התרופות SSRI, מאפליפסיה, מבעיות לב, מסכרת, מגלאוקומה וממחלות כבד. בנוסף לכך, אנשים הנוטלים תרופות אחרות נוגדות דיכאון, נשים בהריון, נשים שמנסות להיכנס להריון, או מניקות – כל אלו חייבים להתייעץ עם הרופא לפני השימוש בציפרלקס. חסרון נוסף של התרופה, הוא שהיא עלולה לגרום לתופעות לוואי שונות. (1)

תופעות הלוואי של ציפרלקס

ציפרלקס עלולה לגרום לתופעות לוואי המשתנות בין מטופל למטופל. בין תופעות הלוואי הנפוצות ניתן למנות עייפות במהלך היום, הזעה מוגברת, הפרעות בשינה, בחילות, שלשולים, שינויים בתיאבון, יובש בפה, הפרעה בתפקוד המיני ועצירות. קיימות תופעות לוואי נדירות כמו דימומים מפצע או מאף שאינם חולפים תוך זמן קצר, התעלפויות, התקפים אפילפטיים, התכווצויות שרירים, חום גבוה מעל 38 מעלות ומחשבות אובדניות. (1)

תחליפים טבעיים לציפרלקס

בשל תופעות הלוואי הרבות שציפרלקס עלולה לגרום, כדאי לדעת כי קיימים תחליפים טבעיים אחרים לתרופה הפסיכיאטרית, כמו תוסף התזונה החדש DAILY SMILE. תחליפים אלו יכולים לסייע להפחתת דיכאון, טיפול בחרדות ולשיפור מצב הרוח, ואינם גורמים לתופעות לוואי.

יתרונם של צמחי מרפא להרגעת חרדות

כבר מימי קדם השתמשו בצמחי מרפא כדי לרפא מצבים נפשיים. קיים מגוון של צמחי מרפא המסייעים לטיפול בדיכאון כמו למשל היפרקום. צמח זה מגביר את הפעילות של האנזים MAO וכך מגביר את רמת הסרוטונין ומפחית דיכאון. (3) צמחי מרפא שידועים כמסייעים להקל על חרדות הם זעפרן, רודיולה, שעועית קטיפתית, ויטניה. צמחים אלו אינם גורמים לתופעות לוואי ולכן עשויים להוות תחליף טבעי לציפרלקס. (4)

צמחי מרפא

אלטרנטיבות נוספות

טיפולים פסיכולוגיים

טיפולים פסיכולוגיים יכולים לסייע לאדם להתמודד בצורה טובה יותר עם הדיכאון ו/או החרדות. קיימים סוגים שונים של טיפולים פסיכולוגיים, כמו פסיכותרפיה או טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). טיפול פסיכותרפיה זהו טיפול ארוך טווח במסגרתו המטפל והמטופל בוחנים מהו המקור לדיכאון או לחרדות שמהם סובל המטופל, והאם הוא התמודד בעברו עם קונפליקט וחוויה כלשהי שהובילו אותו לפגיעה נפשית. טיפול CBT לעומת זאת, זהו טיפול קצר מועד. מטרתו לשנות דפוסי חשיבה שליליים והתנהגויות מסוימות על מנת להפחית את תסמיני הדיכאון והחרדה. (5)

פעילות גופנית

מחקרים מצאו כי פעילות גופנית עוזרת להפחתת דיכאון וחרדות. כאשר אנו עוסקים בפעילות גופנית, הגוף שלנו מפריש חומרים כמו סרוטונין ואנדורפין התורמים לשיפור מצב הרוח ומשרים רוגע. לכן, מומלץ מאוד לעסוק באופן קבוע בפעילות גופנית שאתם נהנים ממנה. (6)

תזונה נכונה

למזון שאנו אוכלים יש השפעה לא רק על הבריאות הפיזית שלנו אלא גם על הבריאות הנפשית. מחקרים מצאו כי מאכלים העשירים באומגה 3 כמו דגי סלמון ומקרל, אכילת פירות וירקות העשירים בוויטמינים, שמן זית, אגוזים ומוצרי חלב דלי שומן מסייעים להפחתת דיכאון וחרדות. אז במקום תפריט הכולל ג’אנק פוד ומוצרים עתירי שומן וסוכר, הקפידו על תזונה נכונה. (7)

מדיטציה

מדיטציה ידועה בהשפעה המרגיעה שלה על הנפש שלנו, ויש לכך גם הוכחות במחקר. מחקרים מצאו כי לתרגול מדיטציה ומיינדפולנס יש השפעה על הורדת רמות דיכאון וחרדה.. בנוסף, לפי מחקרים אחרים, שילוב בין טיפול CBT למדיטציה עוזר למנוע הישנות של אפיזודות דיכאונות ברמת יעילות של תרופות נוגדות דיכאון. (8)

מדיטציה

לסיכום

ציפרקלס היא תרופה פופולרית לטיפול בדיכאון וחרדות, אך היא אינה מתאימה לכולם ועלולה לגרום לתופעות לוואי. כדאי לבדוק היטב את תופעות הלוואי של התרופה ולשקול שימוש בתחליפים טבעיים שאינם גורמים לתופעות לוואי ויכולים לסייע בהפחתת דיכאון וחרדות.

מקורות:
(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8)

שאלות נפוצות: ציפרלקס – תופעות לוואי

ציפרלקס עלולה לגרום לפגיעה בתפקוד המיני, לשינויים בתיאבון, להזעת יתר, לעייפות במהלך היום, להפרעות בשינה, לשלשולים, לבחילות ובמקרים נדירים לדימום מהאף ומפצע שאינם חולפים תוך זמן קצר, להתעלפויות, להתקפים אפילפטיים, לחום גבוה, להתכווצויות שרירים ולמחשבות אובדניות.

כן. ניתן להשתמש בצמחי מרפא המסייעים להקל על דיכאון וחרדה ואינם גורמים לתופעות לוואי. מלבד זאת ניתן לצרוך את תוסף התזונה DAILY SMILE.

ציפרלקס מטפלת בדיכאון, במתח ודאגה ממושכים, בחרדה כללית, בחרדה חברתית, בהתקפי חרדה ובהפרעה טורדנית כפייתית (OCD).

ניתן לפנות לטיפול פסיכולוגי, להקפיד על תזונה מאוזנת ובריאה, לעסוק בפעילות גופנית ובמדיטציה. כמו כן, ניתן להשתמש בתוסף התזונה DAILY SMILE.

המלאי אזל

דיילי סמייל

DAILY SMILE

תוסף תזונה לסיוע והקלה בתופעות חרדות ודיכאון

תכולה

30

שקיות

אופן טיפול

להמיס שקית בחצי כוס מים ולשתות על קיבה ריקה פעם ביום.

דיילי סמייל

מארז יחיד

230

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10