נזלת ירוקה וטיפול בנזלת

צינון היא תופעה רפואית ידועה ומוכרת ונדיר מאד למצוא כאלה שמעולם לא חוו אותה. במקרים מסוימים אל הצינון עשויה להתלוות נזלת ירוקה או נזלת צהובה, הנגרמת מסיבות מסוימות והיא מעידה על בעיה כלשהי. אכן, מדובר במצב שכיח ולא תמיד יש צורך בטיפול כלשהו בכלל, אבל כשהבעיה חוזרת על עצמה והופכת לכרונית, בהחלט יש מקום לפעולה כלשהי שתביא להקלה ולשיפור באיכותי החיים – החל מבדיקה אצל הרופא, דרך טיפולים מונעים ועד לטיפולים טבעיים יעילים ומוכחים המביאים להקלה מהירה. כאן תוכלו לקבל מאיתנו את כל המידע הנחוץ על התופעה, הגורמים לה ודרכי הטיפול הטובות והבטוחות ביותר, ולבחור את הדרך המתאימה ביותר לכם, דרך שתביא עימה הקלה מהירה.

נזלת ירוקה – הסבר כללי על התופעה

 

ככלל, נזלת ירוקה מתייחסת לכל נזלת המגיעה עם צינון ושאיננה שקופה. הנזלת הירוקה מעידה על הימצאותם של חיידקים בגוף והצבע שלה היא ביטוי לכך. נזלת יכולה להגיע בנוסף גם בצבעים אחרים, כאשר לכל אחד מהצבעים יש משמעות מסוימת. נפרט את הסוגים השכיחים ביותר:

נזלת שקופה – מה זה אומר?

נזלת שקופה היא בעצם הנזלת התקינה והטבעית הנמצאת באף, ואשר מטרתה לשמור על תנאים של לחות בחלל האף. בנזלת השקופה יש רכיבים החיוניים לגוף כמו נוגדנים למחלות שונות, חלבונים ומלחים, והיא מופרשת 24/7. במצבים של הצטננות או תגובה אלרגית, ההפרשה של הנזלת השקופה עשויה להיות אף מוגברת.

נזלת צהובה – מה זה אומר עליי?

כאשר הנזלת באף מקבלת גוון צהוב כלשהו (ישנם גוונים רבים), זהו סימן להימצאותם של חיידקים כלשהם בגוף. החיידקים הללו עשויים להעיד על כך הגוף סובלת מדלקת כלשהי ויש לשים לב אם מתלווה לנזלת חום גבוה. לעיתים נזלת צהובה היא סימן להצטננות, שמתחיל בנזלת לבנה יותר המעידה על גודש. כשהנזלת הלבנה מתחילה להצהיב, זה סימן לכך שההצטננות מלווה בזיהום המתחילים להחריף.

נזלת ירוקה-צהובה: הסיבות לתופעה

במקרים רבים נזלת בגוונים צהובים ירוקים מעידה על בעיה כלשהי. אלו הן כמה מהסיבות היותר נפוצות לכך:

נזלת כרונית הנגרמת כתוצאה מאלרגיות

אצל מי שסובל מאלרגיות שונות לחומרים הנמצאים באוויר כמו פרווה של בעלי חיים שונים, קרדיט אבק הבית, פריחה של צמחים מסוימים עונתים או רב שנתיים – נזלת כזאת היא נפוצה למדי. במקרים בהם הנזלת היא אורחת קבועה אצל אנשים אלרגים, היא עלולה לגרום לחסימה קבועה של אחד מהנחיריים ואפילו לאובדן חוש ריח זמני או קבוע.

נזלת הנגרמת כתוצאה מחיידק בדרכי הנשימה

אחת הסיבות הנפוצות להימצאותה של נזלת ירוקה-צהובה, הוא חיידק בדרכי הנשימה כמו קלמידיה, סטרפטוקוק ומיקופלזמה. הנזלת היא סימפטום אחד של הימצאות החיידקים הללו בדרכי הנשימה, לרוב לצד סימפטומים אלה מתלווים סימפטומים נוספים כמו כאב גרון והתעטשויות מרובות. שימו לב כי מדובר בחיידקים ולא בנגיפים הפוגעים במערכת הנשימה כמו למשל נגיף הקורונה הידוע לשמצה שהוא הגורם למחלת ה-Covid-19.

זיהום חיידקי כרוני כתוצאה מניתוח אף

אחרי ניתוחים מסוגים שונים, ובמיוחד לאור העובדה כי הם נעשים בבתי חולים שהם חממה לחיידקים עמידים מסוגים שונים, ישנם מקרים בהם אנשים נדבקים בחיידק במהלך הניתוח והאשפוז. ברוב המקרים טיפול אנטיביוטי יפתור את התופעה וישמיד את החיידקים, אך יש מקרים בהם חיידקים עמידים יצרו זיהום לטווח ארוך שיהיה קשה להיפטר ממנו ויצריך טיפול תחזוקה שוטף. הזיהום יתבטא במרבית המקרים גם בנזלת בגווני צהוב ירוק.

גידול ברירית האף או בסינוסים

גידולים בסינוסים, שהם החללים הריקים הנמצאים מאחורי האף, המצח והעיניים ותפקידם לחמם וללחלח את האוויר שאנו נושמים, הם יחסית דבר נדיר, במיוחד גידולים ממאירים. עם זאת, במידה וישנו גידול כזה כמו למשל קרצינומה שהוא גידול ממאיר או אדנומה שהוא גידול שפיר, יש סיכוי שזה יתבטא בנזלת צהובה או ירוקה כרונית.

כיצד מאבחנים נזלת לבד?

באופן טבעי וברור למדי, אין צורך בתואר אקדמי או בידע רפואי רב על מנת לאבחן נזלת. כאשר מקנחים את האף ניתן ללמוד ולקבל תובנות רבות רק מהתבוננות על התוכן ובעיקר על הצבע שלו. חשוב מאד לשים לב אם ישנם תסמינים נוספים המתלווים לנזלת עצמה.

תסמינים הנלווים לנזלת ירוקה

כאמור, נזלת היא ירוקה היא ביטוי למצב רפואי כלשהו, ואם רוצים להבין את מקורה, הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשים לב לתסמינים נוספים המתלווים אליה. כך למשל גירויים בעיניים או גרד ופריחה במקומות שונים בגוף המתלווים לנזלת, עשויים להעיד כי המקור שלה הוא בתגובה אלרגית כלשהי לדבר מה. אם הנזלת מלווה בכאבי ראש חזקים במיוחד במרכז הפנים, יכול להיות כי מדובר בסינוסיטיס (דלקת גתות האף). אם מדובר בחיידק כלשהו בדרכי הנשימה, יכול להיות שיופיע גם שיעול או כאבי גרון ואם הנזלת היא תוצאה של נגיף, יש לשים לב לתסמינים נוספים של הנגיף שידוע כי הוא נמצא בסביבה. נזלת המלווה באופן קבוע מהווה פגיעה משמעותית ביותר באיכות החיים של האדם.

סיבוכים בעקבות נזלת ירוקה

בכל מקרה, הנזלת עצמה היא גורם מרכזי בראש ובראשונה לאי נוחות משמעותית. בנוסף, במקרה והנזלת היא תופעה כרונית היא עשויה להביא למצבים לא נעימים בכלל כמו סינוסיטיס, קושי משמעותי בנשימה ואף דום נשימה במהלך השינה בעקבות נחירות קשות ועד לאובדן זמני או תמידי של חוש הריח. בעבור מי שסובל באופן קבוע מנזלת, גם כזו אליה מתלווים תסמינים נוספים הדומים לתסמינים של שפעת, ניתן להשתמש בתמציות טבעיות כגון Flu Kal המכילה חומרים כמו מור, אקליפטוס, גליצרין צמחי, יופרזיה וטיון דביק (נשא התכשיר) שמסייעים בניקוי דרכי הנשימה ובו בעת בחיזוק המערכת החיסונית, שהיא לרוב הבסיס להתגברות על כל סוגי הנזלת.

נזלת ירוקה אצל תינוקות – האם יש סיבה לדאגה?

חשוב לציין ככלל נזלת היא לא תופעה חריגה ולא טבעית, אלא דרך של הגוף להעשיר אותו בחלבונים ונוגדנים חיוניים ולהשאיר את מערכת הנשימה לחה. עם זאת, בדיוק כמו אצל מבוגרים, כאשר מופיעה נזלת בצבעים או גוונים שונים של צהוב וירוק, זה לרוב מעיד על כך שקיימת בעיה כלשהי, אולי אלרגיה, אולי חיידק מסויים או אולי הצטננות למשל. בצדק רב, הורים רבים לא ממהרים לתת לילדים שלהם ובמיוחד כאשר מדובר בתינוקות ופעוטות -טיפולים תרופתיים וכימיקלים כאלה ואחרים. על כן טיפולים ותוספים טבעיים יכולים להיות פיתרון מצוין, במיוחד כאלה המכילים זרעי סלרי, זרעי שמיר, פפאיה או פטריות פורייה, שמביאים בדרכים טבעיות להקלה בדרכי הנשימה ולסילוק של הנזלת הירוקה.

נזלת ירוקה אצל ילדים

ילדה מקנחת את האף

האם יש הבדל בין נזלת ירוקה אצל מבוגרים ואצל ילדים?

כאמור, נזלת ירוקה או בגוונים שונים של צהוב עשויה לנבוע ממקורות אחרים. הסיבות לנזלת לרוב משתנות, אך ככלל המשמעות של נזלת כזו אצל ילדים היא זהה למשמעותה אצל מבוגרים. נכון שלרוב אנו רגישים יותר לכל מצב רפואי כשמדובר בילדים שלנו, אך אין צורך להיבהל וחשוב לזכור את הגורמים והסיבות להיווצרות דלקת ירוקה ולשים לב לתסמינים נוספים אצלם המתלווים לנזלת.

תופעות נוספות הנוגעות לנזלת הירוקה

ברוב המקרים, כאשר סובלים מנזלת ירוקה, ישנן תופעות נוספות המתלוות אליה. בהרבה מקרים יהיה גודש באף וקשיים בנשימה ובמקרים של זיהומים, חיידקים או נגיפים, גם עשוי להופיע חום, שיעול, כאבי שרירים וחולשה. חשוב לזכור שכאשר האף גדוש ומגורה עשויים להתעטש הרבה מאד ולכן כדאי מאד להצטייד בנייר טואלט או טישיו, רצוי רך ונעים כדי שיהיה אפשר להתמודד עם מצבים לא נעימים של דליפות. הנה עוד כמה תופעות שעשויות להתלוות לנזלת ירוקה:
1. נזלת ירוקה בהריון והשפעות נוספות של הורמונים על נזלת- שליש מן הנשים בהריון “זוכות” לחוות נזלת הריונית הנגרמת כתוצר לוואי של ההורמונים הרבים המציפים את הגוף בתקופה הזאת. ההורמונים מביאים לגירוי יתר של ריריות האף ולגודש תמידי ואף לקשיים בנשימה ובהרחה, יובש בשפתיים וכאבי ראש חזקים במקרים מסוימים.
2. נזלת ירוקה סמיכה- נזלת סמיכה במיוחד וגם עכורה, היא לרוב כזו שנוצרת כאשר נדבקים בנגיף כלשהי. העובדה כי הנזלת הופכת לסמיכה ועכורה מעידה כי הגוף נלחם למעשה בנגיף וכי הוא נמצא בשיאו של תהליך ההחלמה.
3. נזלת ירוקה עם ריח רע- באופן כללי, נזלת היא חומר חסר כל ריח. במידה ומתלווה לנזלת ריח רע, ככל הנראה מדובר בנזלת ירוקה אשר הגורם לה הוא זיהומי ועל כן יש לטפל בו במהירות האפשרית ללא כל דיחוי.

טיפול בנזלת ירוקה

ראשית – להבין ממה נגרמת הנזלת

הדרך הטובה ביותר לטפל בנזלת, היא לפתור את הבעיה הכוללת שהיא הסימפטום שלה. אם מדובר בחיידק או זיהום, יש צורך באנטיביוטיקה, אלרגיות יצריכו טיפולים מסוימים נוגדי אלרגיות ואם יש בעיה של סינוסיטיס יש צורך בטיפול מסוים. מי שמעוניין בטיפול נקודתי בנזלת ירוקה, אפשר ומומלץ להשתמש בתוספים טבעיים המכילים חומרים כמו תמציות אקליפטוס, ויופרוזיה, זרעי סלרי, זרעי שמיר, פפאיה או פטריות פורייה שמביאים להקלה מהירה בגודש ובנזלת באופן טבעי וללא תופעות לוואי.

להקשיב לגוף ולשאול את השאלות הנכונות

בכל מצב, מומלץ תמיד להקשיב לגוף שלכם ולבחון לעומק את מה שאתם חווים. האם לנזלת ממנה אתם סובלים מתלווה גם חום או שיעול? האם הנזלת שינתה את צבעה בהדרגה ובתחילה הייתה לבנה או פשוט שקופה עם זרימה מוגברת? האם מדובר בתופעה יחסית נדירה אצלכם או שאתם חווים הרבה ולא בטוחים לגמרי ממה היא נובעת? המענה על כל השאלות האלה ייתן לכם אינדיקציה ומדד לגבי הטיפולים שעשויים לעזור לכם ויצביעו על איש המקצוע אליו כדאי שתפנו. בכל מקרה ובמיוחד אם מדובר במקרים נקודתיים, לא כדאי לגשת מיד לטיפול תרופתי וכימיקלי ומומלץ דווקא להיעזר בפתרונות הטבעיים שמרבית המקרים יביאו להקלה מהירה בתסמינים.

הסתייעות בהמלצות הרופא המטפל לטיפול בנזלת

רופא היכול להמליץ על טיפול בנזלת
בכל מקרה שאינכם בטוחים מה מקורה של הנזלת ואם אולי במקרה מדובר בסימפטום אחד לבעיה כוללת גדולה יותר, ההמלצה החשובה ביותר היא להתייעץ קודם כל בגורם רפואי מוסמך כמו רופא המשפחה שלכם. רק הרופא ידע להגיד בדיוק ממה הבעיה נובעת או להפנות אתכם להמשך בדיקות על מנת לגלות את מקורה הבעיה, להמליץ לכם על טיפולים נכונים ולבחון האם יש מקום לבדיקה נוספת של רופא מומחה כלשהו. בייחוד אם אתם מרגישים כי הנזלת ממנה אתם סובלים כרגע היא חריגה יותר ממה שחוויתם אי פעם בעברכם או שבכלל מדובר בסוג נזלת וגודש שלא חוויתם מעולם.

“טיפול אחר” – נזלת ירוקה ותרופות סבתא

רבים בוחרים ומעדיפים להילחם בצינון ובנזלת הירוקה באמצעות תרופות סבתא. מכיוון שמדובר בתופעה עתיקה מאד שקיימת ככל הנראה משח האנושות, ישנם פתרונות שונים ומגוונים שביכולתם לסייע, מי יותר ומי פחות. בין תרופות הסבתא השונות ניתן למצוא דבש וג’ינג’ר בחליטה, שלשניהם תכונות אנטי דלקתיות שמסייעות בטיפול בדלקת, שאיפה של תמיסה מי מלח פושרת ישירות אל תוך האף שמנקה את תעלות הנשימה והסינוסים באופן די יעיל, נשימה של אדים חמים (ניתן לשלב עם כמה טיפות שמן אקליפטוס) המנקה את תעלות הנשימה מנזלת וליחה שהצטברה ועוד. תרופות סבתא נוספות יכולות לסייע בהתמודדות עם נזלת, והן מחזקות את מערכת החיסון. כשמערכת החיסון חלשה יותר, הנזלת עשויה להיות ביטוי לכך. כדי לחזק את מערכת החיסון, ניתן לצרוך פירות הדר המכילים ויטמין C כמו לימון או תפוז, או לצרוך אגוזים, שקדים, קטניות ודגנים מלאים.

 

מקורות:

(1) (2) (3)

שאלות נפוצות: נזלת ירוקה וטיפול בנזלת

נזלת צהובה עלולה להצביע על דלקת. כאשר מתלווים לנזלת הצהובה תסמינים כמו חום, שיעול חזק וכאב ראש, חשוב לגשת לרופא. (1)

ישנן תרופות סבתא רבות לטיפול בנזלת ירוקה כמו שתיית חליטת דבש וג׳ינג׳ר שיש לה תכונות אנטי דלקתיות, שאיפה של תמיסת מי מלח המנקה את תעלות הנשימה, שימוש במכשיר אדים וצריכה של פירות הדר, שקדים, אגוזים, דגנים מלאים וקטניות. (2)

שיעול עם ליחה המלווה בנזלת ירוקה עלול להצביע על הידבקות בחיידק. חיידקי פנאומוניה, חיידקי מורקסלה קטראליס ולעיתים גם חיידק הסטרפטוקוקוס הם האחראים על הנזלת החיידקית. (1)

ניתן לטפל בנזלת ירוקה כרונית באמצעות תוספי תזונה טבעיים ושימוש בתרסיס אף לאורך זמן. ישנם מקרים בהם יהיה צורך בחיסונים נגד אלרגנים וניתוח. (3)

נזלת שקופה עלולה להצביע על אלרגיה ויכולה להיות גם הסימן הראשון  להתקררות או לדלקת בדרכי הנשימה העליונות. לרוב אחרי כמה ימים, הנזלת השקופה הופכת ללבנה וצמיגית. (1)

פלו קל

Flu-Kal

פורמולה צמחית המסייעת בחיזוק המערכת החיסונית ובמניעת שפעת, מצבים דמויי שפעת, הצטננות וחום.

תכולה

30

מ״ל

אופן טיפול

8 טיפות

3 פעמים ביום

פלו קל

מארז יחיד

75

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10