מיגרנה בתקופת המחזור

אחת התלונות השכיחות של נשים במחזור היא מיגרנה. 65 אחוז מהנשים סובלות ממיגרנות במהלך תקופת הוסת, הבאה לידי ביטוי בכאבי ראש חזקים, רגישות לרעש ולאור, בחילות והקאות. אם גם אתן סובלות ממיגרנה בזמן מחזור, חשוב שתדעו שזו לא גזירת גורל. במאמר זה נציע לכן כמה דרכים לטפל במיגרנות. (1)

הגורמים לכאב ראש בזמן מחזור

במהלך דימום וסתי, חלה בגוף ירידה ברמת ההורמון אסטרוגן. התנודה ברמת האסטרוגן עלולה להוביל להתקפי מיגרנה. המיגרנות עלולות להופיע במהלך ימי הדימום של המחזור החודשי, או סביב ימי הוסת – יומיים לפני הדימום או שלושה ימים לאחר שמסתיים הדימום. (1)

מיגרנה

טיפול במיגרנה במחזור

טיפול הורומונלי

אם יש לכן מחזור סדיר, תוכלו לנסות טיפול הורמונלי במיגרנה. במסגרת הטיפול נוטלים תוסף של הורמון אסטרוגן יומיים לפני הדימום ועד חמישה ימים אחרי הדימום. טיפול זה מסייע למנוע את הירידה באסטרוגן, וכך מצמצם את הסיכוי לסבול ממיגרנות. בנוסף לכך, אם אתן נוטלות גלולות למניעת הריון, יש הממליצים לדלג על שבוע ההפסקה בין חפיסת גלולות אחת לחפיסה הבאה, וכך להימנע ממיגרנות. עם זאת, חשוב לקחת בחשבון שזה כרוך ב”דילוג” על תקופת הווסת ועשוי לגרום לתופעות לוואי. (1)

נטילת תוספי תזונה

ישנם תוספי תזונה הכוללים צמחי מרפא שמטרתם לצמצם את התסמינים של התסמונת הקדם וסתית (כמו כאבי הבטן, הנפיחות והדימום המוגבר). כך למשל, תוסף התזונה QMS מפחית את רמת הפרוסטגלנדין שעולה בתקופת הוסת, וכך מפחית את רמת הדלקת ואת תחושת הכאב (2).

טיפול תרופתי

קיימים שני סוגים של תרופות למיגרנה: תרופות נוגדות כאב ותרופות מונעות מיגרנה. תרופות נוגדות כאב מיועדות לטיפול במיגרנה לאחר שכבר החלה ומקלות על הסימפטומים המלווים את המיגרנות. תרופות מונעות מיגרנה אלו תרופות המתאימות לטיפול באופן יומיומי וקבוע, על מנת להפחית את העוצמה ואת התדירות של התקפי המיגרנה. התרופות אינן מתאימות לכולן, ויש להתייעץ עם הרופא לגבי הטיפול. (3)

דיקור סיני

דיקור סיני הוא שיטת טיפול שמקורה מהרפואה הסינית העתיקה. השיטה מתבססת על כך שבגוף שלנו זורמת אנרגיה (צ׳י) דרך ערוצים שונים הנקראים מרידיאנים. כאשר המרידיאנים חסומים מכל

סיבה שהיא, הצ׳י אינו זורם כראוי והגוף יוצא מאיזון. כתוצאה מכך, אנשים סובלים מכאבים ובעיות רפואיות שונות כמו מיגרנות. הדרך להחזיר את הגוף לאיזון היא באמצעות דיקור סיני. במסגרת הטיפול ננעצות ברחבי הגוף מחטים עדינות שאינן מורגשות למשך כשעה. מחקרים רפואיים מצאו שדיקור סיני יעיל בטיפול במיגרנות, והנסיינים שעברו דיקור חוו פחות כאבי ראש בהשוואה לנסיינים שלא עברו דיקור. (3)

טיפול בפולס מגנטי

דרך נוספת להיפטר ממיגרנה היא באמצעות מכשיר פולס מגנטי. זהו מכשיר מתקדם ששולח זרם מגנטי חזק ויוצר זרם חשמלי בסיבי העצבים במוח. כתוצאה מכך, ניתן למנוע את התקפי המיגרנה. (4). מחקר שנערך ברחבי ארצות הברית מצא שהטיפול יעיל עבור אנשים הסובלים ממיגרנה המלווה ב״אאורה״ (3) – סימני אזהרה להתקף מיגרנה הכוללים הבזקי אור, תחושת עקצוץ בידיים או ברגליים והופעה של נקודות שחורות בשדה הראייה. (5)

לסיכום

מיגרנה בתקופת המחזור היא תופעה לא נעימה שעלולה להפריע מאוד לאיכות החיים. יחד עם זאת, ניתן לטפל ואף להפחית את הכאבים ,מבעוד מועד, בדרכים שונות כמו למשל באמצעות נטילת תוספי תזונה.

מקורות:
(1) (2) (3) (4) (5)

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10