חיזוק מערכת החיסון אצל מבוגרים

עם הזמן וככל שאנחנו מתבגרים, מערכת החיסון שלנו נחלשת ולגוף שלנו קשה יותר להתמודד עם מחלות שונות כמו למשל מחלת השפעת. כאשר אנשים מבוגרים חולים בשפעת עלולים להופיע סיבוכים שונים והמחלה הופכת להיות מסוכנת יותר. (1) במאמר שלפניכם נסביר לכם כיצד ניתן לחזק את המערכת החיסונית בקרב מבוגרים ולעבור את החורף בשלום.

מה קורה למערכת החיסונית אצל מבוגרים?

בקרב אנשים מבוגרים ישנה ירידה בתפקוד מערכות הגוף, ביניהן מערכת החיסון. חלה פגיעה בתפקוד של תאי הדם, הריריות והתאים של העור שאמונים על הגנת הגוף, וכתוצאה מכך נחלשת מערכת החיסון. כאשר מערכת החיסון חלשה, הגוף פגיע יותר לזיהומים, חיידקים ונגיפים. לכן חשוב מאוד לחזק את מערכת החיסון של גופינו ועל ידי כך לצמצם את הסיכון לחלות. (2)

כל הדרכים לחיזוק המערכת החיסונית למבוגרים

פעילות ספורטיבית

מחקרים מצאו כי פעילות גופנית סדירה מחזקת את מערכת החיסון, בעוד שחוסר פעילות גורם לפגיעה במערכת החיסון. במחקר שנערך בשנת 2009 ופורסם בירחון הגריאטריה JAGS, נערכה השוואה בין אנשים מבוגרים שעסקו במשך עשרה חודשים בתרגילים לשיפור סיבולת ריאה לבין אנשים מבוגרים שלא היו פעילים. תוצאות המחקר הראו כי הנבדקים הפעילים נהנו מהגנה גבוהה יותר מפני שפעת באופן משמעותי לעומת הנבדקים שלא עסקו בספורט. (3)

פעילות גופנית למבוגרים

תוספי תזונה

ישנם תוספי תזונה שונים שמחזקים את מערכת החיסון. כך למשל, תוסף התזונה Immu Optimizer Complex מכיל ויטמין סי, תמצית סמבוק, תמצית ג׳ינסג אמריקאי, מגנזיום, אבץ ואת צמחי המרפא אנדרוגרפיס וארזית. רכיבים אלו מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית וכך עוזרים למנוע התפשטות והתפתחות של נגיפים ומחלות. (4)

תזונה מאוזנת

חשוב מאוד לצרוך פחמימות מורכבות מדגנים מלאים כמו לחם מחיטה מלאה, אורז מלא וקינואה. הפחמימות המורכבות מעלות את רמת הסרוטונין ובכך מחזקות את מערכת החיסון. כדאי לאכול דגים העשירים באומגה 3 כמו סלמון, מקרל, הרינג וסרדינים, לצרוך שומן בלתי רווי כמו שמן זית, אבוקדו ושמן קנולה התורמים לתפקוד תקין של מערכות הגוף. כמו כן, הקפידו לאכול מוצרי חלב ובשר דלי שומן. מזונות אלו עשירים בחלבונים שבונים את תאי הדם הלבנים של מערכת החיסון. חשוב גם לצרוך ירקות ופירות במגוון צבעים. ירקות ופירות מכילים ויטמינים שונים שנלחמים ברדיקלים החופשיים וכך מגנים על מערכת החיסון. (5)

תזונה בריאה

שתייה מרובה של נוזלים

חשוב לשתות לפחות 8 כוסות מים ביום. שתייה מרובה מאפשרת למערכת החיסון לפעול כראוי. לצד שתיית מים, כדאי גם לשתות תה ירוק. תה ירוק מכיל פוליפנולים (תרכובות כימיות טבעיות שנמצאות במקורות מזון צמחיים) שהוכחו כתורמים לחיזוק מערכת החיסון. (5)

ויטמינים ומינרלים

צריכה של ויטמינים כמו ויטמין D, ויטמין C, ויטמין E, ויטמין B12, ויטמין B6, חומצה פולית  וויטמין A מסייעת לחיזוק מערכת החיסון. נוסף לכך, חשוב מאוד לצרוך כמות מספקת של מינרלים כמו אבץ, ברזל, סלניום, מגנזיום ונחושת. ניתן לצרוך את הויטמינים והמינרלים על ידי אכילת מוצרי מזון המכילים את המרכיבים האלו או באמצעות נטילת תוספי תזונה. (6)

לסיכום

מערכת החיסון אצל אנשים מבוגרים היא רגישה יותר. כתוצאה מכך, הגוף עלול להיות פגיע לזיהומים ומחלות שונות. לכן חשוב מאוד לחזק את מערכת החיסון באמצעות פעילות גופנית, תזונה נכונה, שתייה מרובה של מים ונטילת תוסף התזונה Immu Optimizer Complex.

 

מקורות:

(1) (2) (3(4) (5) (6)

שאלות נפוצות: חיזוק מערכת החיסון אצל מבוגרים

מערכת החיסון אצל מבוגרים פגיעה יותר לעומת מערכת החיסון אצל צעירים. אצל אדם מבוגר עלולים להופיע ליקויים בתפקוד של תאי הדם, הריריות והתאים של העור שאחראים על הגנת הגוף, וכתוצאה מכך מערכת החיסון חלשה יותר. (2)

חיזוק המערכת החיסונית תאפשר לגוף להילחם טוב יותר נגד זיהומים ונגיפים, וכך לצמצם את הסיכון לחלות במחלות שונות שעלולות לגרום לסיבוכים רבים כמו מחלת השפעת.

מומלץ לצרוך מזונות העשירים באומגה 3 כמו דג סלמון ומקרל, לאכול פחמימות מלאות כמו לחם מחיטה מלאה וקינואה, ולאכול ירקות ופירות במגוון צבעים. (5)

תוספת תזונה

Immu Optimizer Complex

מסייע לחיזוק המערכת החיסונית ובכך עוזר במניעת התפשטות וההתפתחות של מחלות ונגיפים

תכולה

90

כמוסות צמחיות

אופן טיפול

כמוסה אחת

3 פעמים ביום

תוסף תזונה

מארז יחיד

250

אימיו-אופטימייזר זוג

מארז זוגי

₪450

₪500

אימיו-חדש-שלישייה

מארז שלישייה

₪600

₪750

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10