חום אצל ילדים

מדדתם חום לילד שלכם ונוכחתם לגלות שיש לו חום גבוה. קודם כל אל תילחצו. חשוב לדעת שחום הוא תופעה שכיחה מאוד בקרב ילדים ושהוא למעשה משמש מנגנון הגנה של הגוף מפני מחלות וזיהומים שונים. (1) במאמר זה נדבר על התסמינים לחום, כיצד ניתן לאבחן חום ומהי הדרך הטבעית להפחתת חום.

חום אצל ילדים

חום הוא סימפטום למחלות שונות, ובעיקר לזיהומים, הבא לידי ביטוי בעלייה של טמפרטורת הגוף. חום גבוה שכיח אצל ילדים בכל הגילאים. יחד עם זאת, הוא בעיקר נפוץ אצל ילדים ששוהים בגנים, בפעוטונים ובבתי ספר, זאת בשל פוטנציאל ההידבקות הגבוה במחלות שונות. חום יכול להופיע בכל תקופה במהלך השנה ועלול להיות מלווה בתסמינים כמו כאבי ראש, צמרמורות, חוסר מנוחה, עצבנות וכאבי שרירים. (1)

מה נחשב חום אצל ילדים?

אצל מבוגרים חום גבוה נחשב לטמפרטורת גוף מעל ל-37.5 מעלות צלסיוס. אצל ילדים ותינוקות, חום גבוה נחשב לחום מעל ל-38.2 מעלות צלסיוס. חום בדרך כלל נחשב למסוכן רק כאשר הוא מעל ל-40 מעלות. אצל תינוקות עד גיל 3 חודשים, מתייחסים באופן חמור יותר לחום גבוה משום שישנו חשש כי החום הוא ביטוי למחלות מסוכנות כמו דלקת קרום המוח, זיהום בדרכי השתן ואילוח דם. (1)

כמה זמן זה נמשך?

אם אתם שואלים את עצמכם עד מתי החום של הילד יימשך, אז התשובה היא שזה תלוי במחלה שממנה הילד סובל. בדרך כלל חום גבוה ימשך בין יומיים לשלושה ימים. (2)

איך מודדים חום אצל ילדים?

ישנן כמה דרכים למדוד חום אצל ילדים. אפשר למדוד חום בבית שחי. חשוב להקפיד שהמדחום יהיה במגע ישיר עם עורו של הילד במשך זמן המדידה הנמשך כ-30 שניות. ניתן למדוד חום באוזן או במצח באמצעות מדחום דיגיטלי ולהפסיק את המדידה עם הישמע הצפצוף של המדחום. אפשר למדוד חום בפה מתחת ללשון, אך הדבר מצריך את שיתוף הפעולה של הילד וניתן למדוד חום בטוסיק. יש למרוח את המדחום עם משחת החתלה או וזלין ולהקפיד לחטא את המדחום לאחר השימוש. מדידת חום בטוסיק נחשבת לשיטה המדויקת ביותר בהשוואה לשיטות מדידת החום האחרות. (1)

תרופה טישו מדחום ודובי

גורמים לחום בילדים

גורמים לחום בילדים חום גבוה אצל ילדים נובע בדרך כלל ממחלות ויראליות וזיהומים שונים. החום מסייע למערכת החיסון להתגונן מפני המזהמים ולחסל אותם. במצבים שבהם הגוף מתמודד עם זיהומים, חיידקים, תהליכים דלקתיים, התייבשות או פגיעה ברקמות מסוימות, מערכת החיסון מפרישה לדם חומרים הנקראים פירוגנים שנלחמים בגורמים המאיימים על הגוף. בתגובה לכך, בלוטת ההיפותלמוס מעלה את חום הגוף. (1)

תסמינים

ישנם תסמינים שונים לחום, שלא כולם בהכרח מופיעים אצל כל ילד. ילדים עם חום עשויים לסבול מישנוניות, אי שקט, חוסר תיאבון, תחושת קור הבאה לידי ביטוי בצמרמורות, רגישות לכאבים, קשיים בריכוז, מצב רוח רע, הקאות והזעה רבה בעיקר כאשר החום יורד. (1) ישנם ילדים הנוטים לפרכוסי חום, הנגרמים כתוצאה מגירוי חשמלי במוח. התסמינים הבולטים של פרכוסי החום הם הקשחת השרירים בגוף או תנועות קצביות של הרגליים והידיים. ילד הסובל מפרכוסי חום עשוי אף להזיל ריר מהפה, לאבד שליטה על הסוגרים ולגלגל את עיניו. (3)

אבחון

ילדים מעל גיל שלושה חודשים יכולים לקבל אבחון לחום אצל רופא הילדים. הרופא יברר מה מצבו של הילד, יבדוק מהם התסמינים המתלווים לחום, יאבחן מהי הסיבה לחום וייתן טיפול בהתאם למחלה. ישנם מקרים שבהם יעלה הצורך לבצע בדיקות נוספות ובמקרים קיצוניים יהיה צורך להגיע לבית חולים. חום גבוה בתינוקות עד גיל שמונה שבועות מצריך בדיקות מעבדה הכוללות ספירת דם, בדיקות דם, תרבית דם, בדיקות שתן ותרבית שתן ולעיתים מבצעים בדיקות הדמיה. אם התינוק הוא בן פחות משמונה שבועות, נהוג לבצע ניקור מותני ומעל לגיל זה ההחלטה אם לבצע ניקור מותני תלויה בהורים. (1)

הורדת חום לילדים באופן טבעי

ניתן להוריד חום לילדים באופן טבעי וללא שימוש בתרופות קונבנציונליות שעשויות להיות להן תופעות לוואי. אם הילד שלכם העלה חום, תוכלו לתת לו פורמולה צמחית כמו Kal.-Flu זוהי פורמולה המבוססת על רכיבים טבעיים כמו אקליפטוס ומור, המסייעת בחיזוק המערכת החיסונית ועוזרת בהפחתת חום.

לסיכום

חום הוא תופעה טבעית ונפוצה בקרב ילדים. חשוב לנסות לא להילחץ מכך, ולזכור שהחום ביטוי של המחלה ולא המחלה עצמה. אם הילד אינו חש בטוב, ניתן להקל עליו באמצעות פורמולה צמחית שתפחית את החום ותעזור לו להרגיש טוב יותר.

מקורות:

(3) (2) (1)

פלו קל

Flu-Kal

פורמולה צמחית המסייעת בחיזוק המערכת החיסונית ובמניעת שפעת, מצבים דמויי שפעת, הצטננות וחום.

תכולה

30

מ״ל

אופן טיפול

8 טיפות

3 פעמים ביום

פלו קל

מארז יחיד

75

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10