שיקום שיער אחרי כימותרפיה

ההתמודדות עם מחלת הסרטן היא קשה, מבחינה פיזית ומבחינה רגשית. אחד מהקשיים שעמם חולי סרטן מתמודדים הוא אובדן השיער עד כדי התקרחות. נשירת השיער היא אחת מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר של הטיפולים הכימותרפיים, ואובדן השיער עלול לפגוע מאוד בביטחון ובדימוי העצמי של החולה. (1)

נשירת שיער עקב טיפול כימותרפי

המטרה של הטיפול הכימותרפי היא לחסל את הגידול הסרטני, אלא שהטיפול עלול לפגוע גם בתאים הבריאים בגוף, ביניהם זקיקי השיער. בסיס השערה נחלש בעקבות הטיפול עד שהיא נושרת לחלוטין. הנשירה מתחילה שבועיים – שלושה לאחר תחילת הטיפולים ומדובר בתהליך הדרגתי. שיא הנשירה מגיע לאחר כמה ימים, ואז אתם עשויים להבחין בשיער שנשר על הכרית, במגע של היד על הראש, בזמן חפיפת השיער ובזמן סירוק השיער. חשוב לדעת שלא כל התרופות הכימותרפיות גורמות להתקרחות, אך כמעט כולן גורמות לדילול הקרקפת. כמות השיער הנושר תלוי בסוג ובמינון של התרופה. (1) מלבד שיער הראש, טיפולים כימותרפיים עלולים לגרום גם לנשירת שיער מאזורים אחרים כמו גבות, ריסים, רגליים, ערווה, חזה, בית שחי, זקן ושפם. (2)

שיקום שיער אחרי כימותרפיה

בדרך כלל השיער יתחיל לצמוח כחודשיים או שלושה לאחר סיום הטיפולים. (1) הראש יתמלא לחלוטין כשלושה חודשים עד חצי שנה לאחר הטיפול הכימותרפי. כשהשיער החדש שיצמח צפוי להיות דליל יותר ואף מקורזל, ולעיתים צבעו עשוי להשתנות וגם מרקמו (שיער חלק עשוי להפוך למתולתל). (3)

אז איך משקמים את השיער אחרי הטיפולים?

שינוי תזונתי

השיער החדש שצומח לאחר הטיפול הכימותרפי הוא דליל ודק, ולכן חשוב מאוד לחזק את שורש השערה באמצעות תזונה נכונה ועשירה בוויטמינים, מינרלים וברזל. מומלץ מאוד לאכול ביצים העשירות בוויטמין B, ברזל וחלבון, גרעיני דלעת שיש בהם אבץ המחזק את שורשי השיער, בשר רזה עשיר בחלבון כמו עוף והודו, גויאבה שיש בה ויטמין C שמגן מפני שבירת השיער, תרד, כרוב וקייל העשירים בוויטמינים וברזל וכן כדאי לאכול דגים כמו סרדינים, מקרל וסלמון שיש בהם חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3. (4)

סלמון עשיר בחומצות שומן לשיקום שיער

מריחת שמן קיק על השיער

בסיום הטיפולים הכימותרפיים, מומלץ לחזק את שורש השערה על ידי שימוש בשמן קיק לשיער. השמן מופק מהזרעים של צמח הקיקיון, והוא מסייע מאוד במקרים של שיער דליל. השמן, שחודר לתוך השכבה הקרנית של העור, מכיל חומצות שומן המעניקות לחות לעור וכן מגביר את זרימת הדם לקרקפת ובכך הוא מעודד צמיחה מחודשת של השיער. (5)

עם זאת חשוב לציין, ששמן קיק אינו מתאים לכולם, ועל כן כדאי לנסות לפני שמתחילים בטיפול רציף.

נטילת תוספי תזונה

אם אתם מתקשים לשנות את התזונה, ניתן לצרוך ויטמינים ומינרלים באמצעות נטילת תוספי תזונה. כך לדוגמה, תוסף התזונה   Hr Growth מכיל צמחי מרפא, מינרלים ויטמינים התורמים לחיזוק שורש השערה ומעודדים את הפעילות של תאי הגזע שאחראים על צמיחת השיער. (6)

מלבד זאת, יעילותו של המוצר הוכחה במחקר קליני, ויש לא מעט עדויות של אנשים שהתנסו בו, שמספרים על יעילותו.

לסיכום

מחלת הסרטן היא מאתגרת מאוד מבחינה פיזיולוגית ונפשית, ואובדן השיער הנלווה לטיפולים הכימותרפיים מקשה עוד יותר על ההתמודדות. אך ממש כמו שהטיפולים הכימותרפיים מובילים בסופו של דבר לחיסול הגידול הסרטני ולשיפור הבריאות, כך גם השיער שלכם יצמח מחדש. באמצעות שיטות שונות תוכלו להבטיח שהשיער שלכן יהיה חזק ובריא. זה תהליך, וזה ייקח זמן, אבל עם ההתמדה, גם יגיעו התוצאות.

רק בריאות!

מקורות:

(1) (2) (3) (4) (5) (6)

שאלות נפוצות: שיקום שיער אחרי כימותרפיה

הטיפול הכימותרפי מוביל להרס התאים הסרטניים אבל גם להרס תאים בריאים בגוף, ביניהם זקיקי השיער. הטיפול מחליש את בסיס השערה וכתוצאה מכך השיער נחלש עד שהוא נושר. (1)

השיער צפוי לצמוח כחודשיים-שלושה לאחר סיום הטיפולים הכימותרפיים. השיער שיגדל צפוי להיות דליל ודק יותר מבעבר. (1)

השיער מתחיל לנשור באופן הדרגתי ימים אחדים לאחר תחילת הטיפול הכימותרפי הראשון. שיר הנשירה מגיע כשבועיים-שלושה לאחר מכן. (1)

עם סיום הטיפולים הכימותרפיים מומלץ לצרוך תזונה בריאה העשירה בויטמינים, ברזל ומינרלים, ליטול תוספי תזונה ולמרוח שמן קיק בשיער.

HRNEW

HR Growth

פורמולה טבעית ייחודית להצמחת שיער ומניעת נשירה שיעילותה הוכחה במחקר קליני

תכולה

30

כמוסות בצנצנת

אופן טיפול

כמוסה אחת ביום

בבוקר לפני האוכל

מארז של 6 מוצרי שיער

מארז יחיד

1,900

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10