עצירות: המדריך המלא – כל הסיבות ודרכי הטיפול בעצירות

הן אמנם מקור לצחוק ובדיחות, אבל כשזה מגיע אלינו ואנחנו לא אלו הצופים מהצד, בעיות עיכול הן לחלוטין לא עניין מבדח. מתוך מגוון בעיות העיכול הקיימות, העצירות היא תופעה לא נעימה במיוחד. עצירות ככלל מצביעה על שינוי בהרגלי היציאות ויכולה לבוא לידי ביטוי בחוסר יכולת מוחלט להתרוקן לזמן ארוך, בהתרוקנות חלקית או בצואה קשה הדורשת מאמץ רב להוציאה. לרוב מוגדר שינוי בדפוסי היציאות כעצירות כאשר ישנן 2-3 יציאות בשבוע אחד, וכאשר זה קורה בשלושה שבועות לפחות מתוך שלושה חודשים. לפי הערכות, אחד מתוך כל חמישה אנשים מכלל אוכלוסיית העולם יחוו עצירות לפחות פעם אחת במהלך החיים. גם במקרים קלים, גורמת העצירות לאי נוחות גדולה ולתחושת אי נעימות רבה, במיוחד בסיטואציות חברתיות. היא יכולה ממש לשבש את המהלך התקין של החיים. כשמדובר בעצירויות ארוכות ביותר ובמיוחד במצבים בהם העצירות אצל אנשים מסוימים היא תסמין כרוני, זו פגיעה של ממש באיכות החיים ויש לטפל בזה בהקדם.

עצירות

סיבות לעצירות

הפרעות בתפקוד המעי הגס

מערכת העיכול איננה נחה לעולם. כשאנו צורכים מזון, החומרים החיוניים לגופנו נספגים דרך המעי הדק, בעוד תפקידו של המעי הגס הוא לעבד את הפסולת ולהפרישה החוצה. במקרים של פגיעה בשרירים ובעצבים שבמעי הגס, עשויות להתחולל תופעות לא נעימות כמו צרבות, תחושת שובע מוקדמת במיוחד, שלשול וגם עצירות לפרקים ארוכים.

עצירות כתוצאה מפיסורה – סדק בפי הטבעת

פיסורה ועצירות הן שתי תופעות שהולכות היטב ביחד, פעמים רבות לא ברור מי מהן קדמה לשנייה. פיסורה היא סדק בפי הטבעת שמגיע לעתים עד לכדי דימום והוא כואב מאד ומפריע במיוחד להתפנות. לעתים היא נגרמת כתוצאה מצואה קשה שהיא ביטוי לעצירות, וכאשר היא מתרחשת ההתפנות מלווה בכאבים עזים. מי שסובל מכך נמנע מביקור בשירותים ומחזיק את הצואה בקיבה, מה שמחריף עוד יותר את העצירות.

הפרעות בתפקוד של שרירי רצפת האגן

השרירים ברצפת האגן הם אלו המהווים למעשה את בסיס רצפת האגן. שרירים אלו אחראיים על כיווץ פי הטבעת ובכך גם על היציאות. כאשר ישנה הפרעה כלשהי בתפקוד רצפת האגן, התיאום בין שרירי רצפת האגן לשריר פי הטבעת נפגע וכך בעצם “נתקעת” צואה במהלך הדרך וקשה להוציא אותה החוצה.

עצירות הנובעת ממחלות או תרופות

מחלות של המעי

מחלות דלקתיות של המעיים הן מחלות קשות ולא נעימות כלל. המוכרות והנפוצות שבהן הן מחלת קרוהן וקוליטיס, הגורמות לכיבים קשים במעיים שיוצרים שלל בעיות ותסמינים. בהרבה מקרים המחלות הללו יבואו לידי ביטוי דווקא בשלשול רירי או דמי, אך ישנם מקרים בהן הביטוי שלהן יהיה דווקא עצירות קשה וממושכת.

מחלות הפוגעות בתפקוד מערכת העצבים

מחלות נוירולוגיות כדוגמת פרקינסון, טרשת נפוצה ודמנציה, מביאות לעתים גם לפגיעה בעצבי המעי, מה שעשוי לגרום, בין היתר, לעצירות כרונית.

תפקוד יתר או חסר של בלוטת התריס

תפקידה של בלוטת התריס הוא להפריש הורמונים שונים החיוניים לתפקוד המוח, הלב והשרירים. תפקוד חסר של בלוטת התריס, תופעה נפוצה אצל נשים וקשישים, מביא להאטה משמעותית בחילוף החומרים, מה שעשוי לבוא לידי ביטוי בעצירות. לעומת זאת, תפקוד יתר של הבלוטה מתבטא בתסמינים אחרים, ביניהם עייפות רבה, חוסר סבילות לחום והזעה מוגברת.

עצירות כתוצאה מתזונה

לתזונה שלנו יש קשר הדוק לתופעת העצירות. ישנם מאכלים שיכולים לסייע ולשחרר עצירות, גם קשה במיוחד, בעוד מאכלים אחרים דווקא יגרמו לעצירות או יחמירו עצירות קיימת.

מאכלים שמחמירים עצירות

קמח לבן ומזונות המיוצרים ממנו הם גורם משמעותי לעצירות. במצב של עצירות, מומלץ להימנע מלחם, פסטות וכל מזון המכיל קמח לבן בכמות גבוהה. כמו כן, מזונות שומניים מחמירים עצירות ויש להימנע מהם. למזונות מטוגנים ועתירי שמן לוקח זמן רב יותר להתעכל ול”הסתלק” ממערכת העיכול, מה שעשוי לגרום לעצירות.  מזונות עתירים במלח עשויים לגרום או להחריף את תופעת העצירות, שכן המלח סופח נוזלים ומייבש את הגוף ובפרט את היציאות, מה שמקשה מאד על הגוף להיפטר מהן.

מאכלים לשחרור והקלה של עצירות

כלל האצבע בשחרור עצירות הוא אכילה של סוגי מזון העתירים בסיבים תזונתיים, אותם ניתן למצוא בשפע בירקות ופירות כמו גזר, תפוחי עץ ותותי שדה, או בקטניות כמו עדשים, פול, אפונה, חומוס או שעועית. בשעועית ואפונה בפרט ישנה כמות נכבדה של עמילן עמיד המשפר את תנועת הצואה במעי הגס ומספק קרקע פורייה לחיידקים הטובים במעיים אשר פעילותם התקינה חיונית ליציאות בפרט, ובאופן כללי לפעולת המעיים. למי שמעוניין לצרוך פחמימות, מומלץ תמיד לבחור בפחמימות מלאות ומורכבות העשירות בסיבים תזונתיים, בניגוד לפחמימות ריקות כמו קמח לבן. המלצה נוספת שתביא להקלה ושחרור העצירות היא לשלב תוספים טבעיים הידועים בהשפעה החיובית שלהם במאבק בעצירות, כמו שיזף סיני, עלי איריס ותמצית אלוורה.

סיבות לעצירות בשלבי חיים שונים

עצירות אצל תינוקות

עצירות אצל תינוקות היא תופעה מוכרת יחסית שלרוב נובעת מתזונה המבוססת על תחליפי חלב אם ואי התאמה שלהם למערכת העיכול של התינוק. מרבית התחליפים מבוססים על חלבון של חלב פרה, והעיכול שלהם עשוי להיות לפעמים קשה לתינוקות. כתוצאה מכך תינוקות עלולים לחוות קשיים בעיכול ויציאות קשות, המסבות להם סבל רב. כמו כן, במקרים רבים תופיע העצירות בשלב המעבר למזונות מוצקים סביב גיל ארבעה חודשים עם השינוי הפתאומי בתזונה. העצירות עשויה להצביע על חוסר בסיבים תזונתיים ותזונה דלת נוזלים. סיבות נוספות לעצירות בגיל הרך הן מקרים שבהם פעוטות “מחזיקים” את הצואה מחוסר רצון להתפנות בשלב הגמילה, תרופות שתינוקות ופעוטות מקבלים כמו תרופה למניעת ריפלוקס ובמקרים נדירים יותר מדובר בביטוי לבעיות ומחלות אנטומיות שונות.

עצירות אצל ילדים

יותר מתשעים אחוזים ממקרי העצירות אצל ילדים הם תולדה של אירועים נפשיים ומנטליים ולא פיזיולוגיים. מצבים כמו אי נוחות להתפנות במקומות מסוימים, לחץ מצד ההורים לשמירה על הניקיון או שינויים תזונתיים מביאים ילדים, בייחוד בגילאים צעירים יותר, לא לשחרר במודע את היציאות שלהם, והדבר מביא בסופו של דבר לעצירות. לכל אדם יש תנועת מעיים שונה ועל כן יש קושי לעתים להגדיר מצב של עצירות, אך כאשר ילד מדווח או מביע חוסר נוחות בכל הנוגע לנושא של התרוקנות, סיכוי סביר בהחלט כי מדובר בעצירות בדרגה כלשהי. הדרך הטובה ביותר לטיפול בעצירות אצל ילדים הוא תזונה לריכוך היציאות (עם שימוש בתוספי מזון טבעיים מתאימים במידת הצורך) וחינוך והתניות להתפנות סדירה שיביאו לתנועות מעיים סדירות ותקינות.

עצירות אצל נשים

אישה הסובלת מעצירות

כאמור, עצירות היא לאו דווקא מצב של אי יציאה או חוסר יכולת להתפנות. גם כשמדובר בקושי להתפנות או בתחושה של חוסר התרוקנות לאחר הביקור בשירותים, ניתן להגדיר את המצב כעצירות. התופעה שכיחה בקרב נשים רבות, המדווחות על מאמץ רב להתפנות ועל צואה קשה במיוחד. במקרים רבים נשים מדווחות גם על עצירות בהריון, ובנושא זה הרחבנו במאמר נוסף.

עצירות כרונית אצל נשים עלולה לגרום לפגיעות שונות ברצפת האגן, צניחת המעי הדק והיווצרות של כיסים בין הנרתיק לפי הטבעת. אצל נשים הסיבה השכיחה ביותר לעצירות היא מצב נפשי של מתח וחרדה יומיומיים. סיבה שכיחה נוספת היא חוסר סנכרון בין שרירי התעלה האנאלית ורצפת האגן ושימוש בתרופות או תוספים מסוימים (כמו ברזל למשל). במקרים שכיחים פחות אך עדיין די נפוצים, הסיבות לעצירות אצל נשים הן מחלות ממאירות, בעיות בבלוטת התריס, מחלות מטבוליות שונות או סוכרת.

עצירות אצל מבוגרים

עצירות היא מטרד של ממש בכל גיל, אלא שבגילאים מבוגרים יותר היא גם עשויה להפוך לתופעה כרונית אשר קשה להתגבר עליה. אצל מבוגרים רבים מדובר בעניין מביך ועל כן הם נמנעים, למרבה הצער, מלשתף את קרוביהם ואפילו את הרופא שלהם. זהו מצב מאד מסוכן מפני שאצל מבוגרים עצירות עשויה להתפתח ולגרום למחלות וסיבוכים חמורים אפילו יותר. על כן, במקרים של עצירות מתמשכת, ההמלצה החד משמעית היא לפנות בהקדם לרופא המטפל. אחד מכל ארבעה מבוגרים וקשישים סובל מעצירות בדרך קבע, כאשר לרוב נשים סובלות ממנה יותר מגברים. הסיבות לעצירות אצל מבוגרים הן נפשיות כמו דכדוך, מתח, דיכאון וחרדה, חוסר משמעותי בפעילות גופנית, מחלות עצביות, אירוע מוחי או פעולה לא תקינה בבלוטת התריס שגורמת לשיבוש הורמונלי.

השפעה גנטית על הופעת עצירות

באופן כללי, עצירות היא תופעה שנגרמת ברוב המקרים כתגובה לגורמים חיצוניים ועל כן אין בהגדרה מישהו שעלול לסבול מעצירות יותר מהאחר כעניין תורשתי. עם זאת, חלק מהסיבות לעצירות עשויות לנבוע מתורשה גנטית כמו למשל תפקוד לקוי של בלוטת התריס או נטייה לחרדה וולמצוקות נפשיות. כל אלו יכולים לגרום לעצירות ולמחלות נוירולוגיות שאחד הביטויים שלהן הוא עצירות.

תסמינים של עצירות

היציאות ותדירותן משתנות באופן טבעי מאדם לאדם, ועל כן מצב יציאות שהוא תקין ושגרתי בשביל האחד עשוי להיות חריג ולהצביע על עצירות אצל האחר. עם זאת, ישנה הגדרה כללית הקולעת עבור מרבית האנשים, לפיה נחשבת עצירות במצב של פחות משלוש יציאות סדירות בשבוע אחד. כמו כן, כאשר קיים קושי משמעותי בהתרוקנות וכאשר הצואה קשה מהרגיל, גם כאן מדובר לעתים בעצירות. עצירות מוגדרת כרונית כאשר המצב הזה נמשך לפחות שלושה חודשים מתוך חצי שנה.

אבחון בעיית עצירות

על אף ההגדרה היבשה, גם מי שחש בירידה בתדירות היציאות ביחס לעצמו נחשב כסובל מעצירות. כך למשל מי שבדרך כלל מתפנה שלוש פעמים ביום ויורד לפעם אחת ביום עשוי לסבול מעצירות. חמישים אחוזים מהתלונות לרופאי משפחה המאובחנות כעצירות מצביעות על קושי ומאמץ רב מהרגיל להתפנות ועל צואה קשה. במרבית המקרים אין צורך בבדיקת קולונוסקופיה לאבחון בעיית עצירות, על אף שכיום מדובר בבדיקה פשוטה יחסית ובטוחה למדי.

מתי יש לפנות לרופא?

מרבית הסובלים מעצירות אינם פונים לרופא ולעתים לא משתפים אף אחד בעניין בכלל. לרוב זה בסדר, כל עוד מדובר בתופעה חד פעמית המתרחשת אצל אנשים צעירים ובריאים. עם זאת, חשוב מאד לזכור כי מצד אחד עצירות כרונית עשויה לגרום לבעיות חמורות יותר, ומצד שני לפעמים עצירות היא בעצמה ביטוי לבעיות מורכבות יותר. על כן ההמלצה היא לפנות לרופא בכל מצב בו מדובר בשינוי קיצוני בפעולת המעיים או כאשר הבעיה נמשכת מעל לשבועיים ברציפות. שימו לב כי במידה ולעצירות מתווספים תסמינים נוספים כמו דם בצואה, כאבים חזקים בבטן, כאב בפי הטבעת, צואה דקה בצורה של עיפרון או ירידה דרסטית ובלתי מוסברת במשקל, יש לפנות לרופא באופן מיידי. בנוגע לאנשים מעל גיל חמישים, מומלץ להיבדק בהקדם כדי לשלול מחלות העשויות לגרום לעצירות כמו סרטן המעי הגס ומחלות נוירולוגיות אחרות.

דרכי טיפול בעצירות

באופן כללי, במקרים בהם העצירות היא תופעה חד פעמית, הדרך הנכונה היא לבחור באפיקים קלים יותר, בדגש על שינויים בתזונה וצריכה של תוספי מזון חיוניים כמו aloe ferrox  iris domestica, commiphora myrrha, rheum, ziziphus Jujuba שניתן למצוא בעיקר בכמוסות טבעיות, אשר במרבית המקרים יביאו להקלה ולפתרון ללא צורך בהמשך טיפול נוסף. במידה וטיפול זה אינו מועיל, ניתן לפנות ולנסות שיטות אחרות.

ישיבה מומלצת במהלך התרוקנות- הדרך המערבית להתפנות היא בישיבה, ממש כמו שיושבים על כיסא. יותר ויותר מחקרים מצביעים שלישיבה “המערבית” על אסלה חלק נכבד במצבים כמו עצירות ואפילו טחורים ופיסורה. הדרך הטבעית והנכונה היא בכריעה (סקוואט), ממש כמו שהיינו עושים כילדים בטיולים השנתיים ובמחנות של תנועות הנוער. נשאלת השאלה, איך ניתן לעשות את זה בבית ולא בטבע? האמת היא שזה פשוט מאוד. שרפרף גבוה יחסית עליו תניחו את הרגליים בעת הישיבה על האסלה יעשה עבודה מצוינת ויעזור לכם לנקות את המעיים באופן יעיל.

תזונה למניעה וטיפול בעצירות

כפי שציינו, מה שהגוף צריך במקרה של עצירות זה בעיקר סיבים תזונתיים ונוזלים. הדרך הטובה ביותר להעשיר את מערכת העיכול בסיבים תזונתיים היא דרך אכילת פירות וירקות, רצוי בכמות גדולה. אפרסקים, גזר, תפוחי עץ ובעצם כל מה שבא לכם חוץ מבננות, יעשה עבודה טובה. קיווי הוא אחד מהפירות המצטיינים במניעת עצירות מאחר והוא מכיל הרבה מאוד נוזלים וסיבים תזונתיים ומעט סוכר. בנוסף, קטניות הן דרך מעולה לצרוך כמות יפה של סיבים תזונתיים. כדאי לאכול אפונה, שעועית, חומוס, פול ועדשים מסוגים שונים. שיבולת שועל, על אף שהיא נראית כמו משהו שקשה לעכל, היא דווקא מצוינת ומכילה הרבה מאד סיבים תזונתיים. בנוסף אפשר לאכול זרעי פשתן וזרעי צ’יה שיעזרו למעיים להתרוקן. לבסוף, אי אפשר שלא להזכיר את השזיפים המיובשים שהם דרך נהדרת לקבל סיבים תזונתיים וגם סוכרים מתסיסים שהם “משלשלים” ידועים. אפשר לאכול אותם כך, להרתיח אותם במים ולשתות את החליטה או לקנות מיץ שזיפים מוכן.

תרופות סבתא לעצירות

חוכמת החומרים והרכיבים הטבעיים העוברת מדור לדור מציעה כמה וכמה פתרונות מעניינים שבהחלט עשויים להקל ואף לפתור לחלוטין את בעיית העצירות.

שמן זית- בנוסף לשלל סגולותיו, שמן הזית מצוין לריכוך היציאות. מומלץ לצרוך 2 כפות בבוקר ובערב וניתן בהחלט לקחת אותן עם מים חמים או עם חצי לימון סחוט.

מיצים טבעיים- מיצים העשויים ממגוון פירות הם מצוינים נגד עצירות, גם בגלל הסיבים התזונתיים הרבים שהם מכילים, וגם בשל העובדה כי הם מאפשרים הרוויה משמעותית של הגוף בנוזלים. פירות שמומלץ לשלב במיצים, במיוחד נגד עצירות, הם קיווי, גויאבה, תאנים ושזיפים. כמו כן גם עגבנייה וסלק יעשו עבודה טובה, ואפשר לשלב אותם בתפריט.

פשתן- שמן פשתן וזרעי פשתן עושים עבודה מצוינת בסיכוך מערכת העיכול ובהקלה ביציאות.

תאנים ושזיפים מיובשים- כאמור, תאנים ושזיפים מיובשים מכילים סיבים תזונתיים בכמות גדולה, ועל כן צריכה שלהם תסייע במקרים רבים לשחרר את “הפקק”. אפשר לאכול אותם כפי שהם, אבל מכיוון שמומלץ לצרוך כמות גבוהה, דרך נוחה יותר היא לחלוט אותם או לטחון אותם בשייק. מי ששותה חליטה עם כמות גדולה של מים ובנוסף אוכל את הפירות שהורתחו יקבל מנה מצוינת של נוזלים וסיבים תזונתיים.

פעילות גופנית סדירה- פעילות גופנית על בסיס קבוע יכולה לסייע במקרים של עצירות בשני מישורים. הדרך הראשונה היא באמצעות הזרמה טובה יותר של הדם, פעולה שמשפרת את התהליכים המטבוליים בגוף. הדרך השנייה היא בהפרשה של אנדרופינים במוח, מה שגורם לתחושות שלווה ונינוחות כללית גדולה יותר ביומיום, שהן חיוניות ליציאות תכופות וסדירות.

עיסוי לבטן- מרבית הילדים מכירים את עיסוי הבטן של סבתא, שנועד לשחרר את מערכת העיכול ובייחוד את הגזים המתלווים לעצירות. אצל הסבתות מעדות המזרח העיסוי נעשה לעתים עם ערק או משקה חריף אחר.

חומץ תפוחים- מכיל מגנזיום וחומצה מאלית העוזרים למערכת העיכול להתנקות. על אף שזה לא הדבר הכי טעים בעולם, 2 כפות של חומץ תפוחים עשויות לעשות עבודה מצוינת ולהביא להקלה משמעותית.

חומץ תפוחים תרופת סבתא לעצירות

תרופות להגדלת נפח הצואה- הטיפול התרופתי הרווח והנפוץ ביותר, שלרוב יוצע כטיפול ראשון במקרים של עצירות, הוא תרופות ותכשירים להגדלת נפח הצואה בנוזלים. החומרים הללו מביאים לאגירה של נוזלים במערכת העיכול ובעצם כך מביאים לריכוך של הצואה, מה שמקל על היציאה שלה החוצה. התרופות הללו מכילות סיבים תזונתיים מעובדים ומחייבות שתייה מרובה למניעת התייבשות. לרוב יש ליטול אותן מספר ימים לפני שנרשמת הטבה כלשהי במצב.

נרות המוחדרים דרך פי הטבעת- המוכר ביותר הוא נר הגליצרין שמוחדר לפי הטבעת. בדומה לתרופות להגדלה נפח הצואה, הגליצרין מביא לאגירה של נוזלים בקיבה שעוזרת לצואה להתרכך וגורמת לשלשול.

תרופות אוסמוטיות- תרופות אוסמוטיות הן סוג של תכשיר בו משתמשים לאחר שתרופות להגדלת נפח הצואה לא עשו את העבודה כראוי. הן גורמות לספיחה מוגברת של נוזלים אל המעי ויש להקפיד על שתייה מרובה בעת נטילתן מחשש לסכנת התייבשות. התרופות האוסמוטיות שהמוכרות שבהן הן לקטולוז ולבולאק, שגורמות לשלשול בתוך מספר שעות ואינן בטוחות בשימוש קבוע, שכן הן עלולות ליצור תלות בשימוש בהן והכרח לצרוך אותן להשגת יציאות סדירות.

כדורים משלשלים- כדורים משלשלים הם פתרון שאותו בוחרים הרבה פעמים כשאין סבלנות ורצון לפתור את הבעיה בדרכים טבעיות. על אף שהם עשויים להביא להקלה מהירה לעצירות, הם גורמים לסכנת התייבשות חמורה וכאשר משתמשים בהם על בסיס קבוע, יש סכנה ממשית לפיתוח תלות בהם ולקושי להתפנות בדרך טבעית ללא כל שימוש בהם.

טיפול טבעי בעצירות באמצעות רכיבים צמחיים

ישנם רכיבים צמחיים מסוימים להם יש השפעה מעולה ומיטיבה על מערכת העיכול באופן כללי ובפרט בטיפול בעצירות. קחו למשל את הרכיב הנקרא Ziziphus jujube ובעברית שיזף סיני. מדובר בצמח אשר לו תכונות שגורמות לרגיעה ושלווה נפשית עמוקה ולשיכוך בעיות הקשורות במערכת העצבים, שני גורמים משמעותיים שיכולים לגרום לעצירות. Aloe Ferrox (תמצית אלוורה) מרגיעה את מערכת העיכול באמצעות רב סוכרים ומסככת את מערכת העיכול, פעולה משמעותית כשיש צורך בריכוך ביציאות. Rheum המוכר יותר כריבס או רוברב רווי בוויטמינים וגם במינרל מגנזיום שמסייע בפעילות מעיים סדירה, ובנוסף עשיר בסיבים תזונתיים כך שמדובר ברכיב במושלם לשיפור משמעותי וזירוז של תהליכי מטבוליזם.

הרכיבים הטבעיים והבריאים הללו ורכיבים נוספים כמו מור, עלי איריס, תמצית פיפרין, אבקת כורכום, זרעי שמיר ופוספוטידל כלורין, עושים עבודה מצוינת במיוחד כשמשלבים אותם יחד. ניתן לעשות זאת על ידי רכישה שלהם בנפרד בחנויות טבע ועיבודם בבית במאכלים ומשקאות שונים, ובדרך פשוטה יותר בכמוסות טבעיות מרוכזות כדוגמת Yobsalax NG או Bio Protective Curcum. זו דרך פשוטה, טבעית ונעימה להיפטר מעצירות, נפיחות וגזים במערכת העיכול.

עצירות – סיכום

אין ספק כי עצירות היא תופעה לא נעימה, ומה שהופך אותה ליותר בעייתית היא העובדה כי אנשים רבים לא מנסים לטפל בה מתוך חמת בושה או מבוכה. חשוב מאד לזכור שלרוב עצירות היא ביטוי של בעיה כלשהי אשר יכולה לגרום למצבים חמורים בלי טיפול, ולכן אם אתם חווים אותה על בסיס קבוע, כדאי לטפל בה בהקדם האפשרי. יש מגוון דרכים שונות לטפל בעצירות ולפני שמגיעים לטיפולים תרופתיים חזקים המלווים בתופעות לוואי, יש בהחלט אפיקים טבעיים מצוינים של תזונה בשילוב עם תוספים מתאימים, לצד עיסויים ושיטות נלוות. אם גם אתם סובלים מעצירות, המומחים שלנו בהומאוטריט לאב כאן וישמחו לייעץ לכם בכל שלב בנושא ולעזור לכם להיפטר מהתופעה המציקה.

 

מקורות:

(1) (2) (3) (4) (5)

 

שאלות נפוצות: עצירות: המדריך המלא – כל הסיבות ודרכי הטיפול בעצירות

ישנן כמה דרכים להקל על הכאב בזמן עצירות: שינוי בתזונה, עיסוק בפעילות גופנית (1), נטילת תוספי מזון המסייעים להסדרת פעולת המעיים ומקלים על כאבי הבטן (2), ונטילת תרופות ושימוש בנרות. (1) בנוסף, תוכלו לנסות  תרופות סבתא כמו צריכת שמן זית ושמן פשתן, שתיית מיצים טבעיים, עיסוי הבטן, אכילת חומץ תפוחים, תאנים ושזיפים מיובשים (3).

עצירות וגזים הם חלק מהתסמינים של תסמונת המעי הרגיז (הרגיש). כאשר המעיים אינם מתפקדים כראוי, השרירים במעי מתכווצים בעוצמה חזקה יותר מבמצב תקין. כתוצאה מכך מופיעים גזים, עצירות, כאב בטן, תחושת נפיחות, צואה רירית ושלשול. (4)

תדירות היציאות המתרחשת בין פעמיים לשלוש יציאות ביום ועד ליציאה אחת בכל כמה ימים נחשבת לתקינה. אם אתם סובלים מעצירות לפחות ב-25 אחוז מהזמן במשך תקופה של שלושה חודשים, ייתכן כי אתם סובלים מעצירות כרונית. (1)

כן, ניתן להיעזר בנרות גליצרין המוחדרים לפי הטבעת. הנרות סופחים את המים מהמעי הגס, גורמים לצואה להתרכך ומובילים לגירוי מקומי. בכך מעודדים מתן יציאות. (5)

המלאי אזל

יובסלקס

יובסלקס אן.ג’י

פורמולת צמחים ייחודית הנועדה לסייע בהסדרת פעולת המעיים ובכך לסייע בתופעות של עצירות.

תכולה

60

כמוסות

אופן טיפול

2 כמוסות ביום

עם 2 כוסות מים

יובסלקס

מארז יחיד

99

110

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10