תזונה נכונה להליקובקטר פלורי: מה כדאי לשלב בתפריט – ומה לא

הליקובקטר פילורי הוא חיידק בקיבה, שבניגוד לחיידקים אחרים מסוגל לשרוד בקיבה בה רמת החומציות גבוהה. כאשר הוא נצמד לתאי האפיתל בקיבה, הוא יוצר תגובה דלקתית ומחליש את מערכת החיסון של האדם הסובל ממנו. כתוצאה מכך, נגרם פצע בקיבה הידוע בשם אולקוס (כיב). אם הכיבים אינם מטופלים כראוי, הם עלולים להתפתח לסרטן בקיבה. (1) בנוסף, אנשים הסובלים מהחיידק מדווחים על סימפטומים כמו כאבי בטן, נפיחות, גזים, עצירות, שלשול, צרבת ובחילות. (2) תנאי היגיינה ירודים, שימוש ממושך בתרופות המפרישות חומציות, חוסר בברזל ובויטמין B12 הם חלק מגורמי הסיכון להידבקות בחיידק ההליקובקטר. (3)

חיידק הליקובקטר והתזונה שלכם – יחסי אהבה שנאה

אחת הדרכים לטפל בחיידק ההליקובקטר הגורם לבעיות במערכת העיכול, היא באמצעות תזונה נכונה. תזונה מאוזנת ובריאה מאזנת את רמת החומציות בקיבה וכך מקלה על התסמינים של החיידק ומצמצמת את הסיכוי שלו להתפתח בסביבה חומצית מאוזנת. בנוסף לכך, תזונה נכונה מחזקת את מערכת החיסון וכך מסייעת למנוע הידבקות בחיידק הליקובקטר פילורי. במאמר הבא נציע לכם תפריט עשיר ומגוון לסובלים מהליקובקטר. (3)

 תזונה נכונה להליקובקטר שכדאי לשלב בתפריט שלכם

● ירקות ופירות- מומלץ לאכול ירקות טריים המשקמים את ריריות הקיבה, כמו בטטה ושומר ולתבל את סלט הירקות בשמן זית, בצל, שום, טימין וכורכום. (2) בנוסף, כדאי לשתות מיצי ירקות כמו מיץ גזר וכרוב (4) ולאכול פירות כמו בננה ואבוקדו (2).

מיץ גזר מסייע לחולים בהליקובקטר

● מנה עיקרית דלת שומן – מזונות עתירי שומן מגדילים את החומצה המופרשת, מפרים את איזון החומציות בקיבה, ובכך מעודדים את התפתחות חיידק ההליקובקטר. לכן, מומלץ לאכול למנה העיקרית מאכלים דלי שומן כמו בשר הודו, עוף ללא עור, סינטה או פילה ללא שומן וגבינות של עד 5 אחוזי שומן. (3)

● דגנים מלאים – חשוב מאוד לצרוך דגנים מלאים שמשקמים את הקיבה ותורמים לתחושת שובע כמו שיבולת שועל (קוואקר), אטריות אורז מלא, כוסמת, אורז מלא, קינואה וגריסי פנינה. (4)

● מזונות העשירים באומגה 3 – אומגה 3 היא חומצת שומן חיונית מן הצומח שיש לה אפקט אנטי דלקתי. מומלץ לאכול דגים עשירים באומגה 3 כמו דג סלמון, מקרל, טונה, הרינג, סרדינים וטרוטה, וכן לצרוך זרעי פשתן טחונים. מלבד היותם מכילים ריכוז גבוה של אומגה 3, זרעי הפשתן מגינים על דפנות הקיבה מפני החומציות שלה ובכך מפחיתים את התסמינים של החיידק. (4)

● נטילת תוספי תזונה – מומלץ ליטול תוספי תזונה כמו Helico Bacstop המכיל את מרכיב ה-Pylopass. מרכיב זה מפחית את הרמות הגבוהות של חיידק ההליקובקטר בקיבה באמצעות היצמדות לחיידק וסילוקו מהגוף. כמו כן, תוסף התזונה מכיל חיידקים פרוביוטים המאזנים את חיידקי הפלאורה ומחזקים את מערכת החיסון. (4) מומלץ לשלב את ה helicon bacstop עם תוספים מבוססי מרכיב הכורכומין כמו bio protective curcum שתפקידו להשלים את הפעולה האנטי דלקתית.

מה כדאי להסיר מהתפריט אם סובלים מהליקובקטר?

מומלץ לצמצם צריכה של מזונות חומציים ובעלי מליחות גבוהה כמו פירות הדר (חוץ מלימון), גמבות, קיווי ועגבניות, סוכר ומשקאות מתוקים, מוצרי קמח לבן, אלכוהול, קפאין, מוצרי סויה, מזונות מטוגנים וחריפים, פלפל שחור ופלפל חריף ובשרים שמנים ומעובדים כמו נקניקיות ונקניקים. (2)

לסובלים מהליקובקטר מומלץ לצמצם צריכה של פירות הדר

הרגלי תזונה שחשוב להקפיד עליהם

כדי להתמודד היטב עם חיידק ההליקובקטר, יש כמה הרגלים שמומלץ לאמץ. ראשית, כדאי מאוד לאכול ארוחות קטנות מידי 3-4 שעות במקום ארוחות גדולות שיעמיסו על הקיבה. השתדלו להפריד בין האוכל והשתייה – לאחר שאתם שותים, המתינו לפחות חצי שעה עד לאכילה, ושתו שוב רק שעתיים לאחר האוכל. הסיבה לכך היא שהשילוב בין השתייה לאוכל מגדיל את נפח הקיבה כך שהחומציות עלולה להגיע מהקיבה לוושט. בנוסף, הימנעו מאכילה בזמן שכיבה ולאחר הארוחה המתינו לפחות שעתיים עד שתלכו לישון או עד שתעסקו בפעילות גופנית. כך תימנעו מתופעות הלוואי של החיידק. (6)

לסיכום

חיידק ההליקובקטר הוא לא גזירת גורל ואפשר בהחלט להתמודד עם החיידק, לשפר את תפקוד מערכת העיכול ואת איכות החיים שלכם. תוכלו להתחיל להרגיש זאת כבר היום באמצעות בחירה בתזונה נכונה ומבוקרת לצד חיזוק טבעי של תוספים מומלצים.

מקורות:

(1) (2) (3) (4) (5) (6)

שאלות נפוצות: תזונה נכונה להליקובקטר פלורי: מה כדאי לשלב בתפריט – ומה לא

תזונה שמשנה ובעיקר מעלה את החומציות בקיבה גורמת לחיידק ההליקובקטר ל”שגשג” ומעודדת את תופעות הלוואי שלו. לכן, חשוב להקפיד על תזונה נכונה המפחיתה את חומציות הקיבה ושומרת על איזונה. (5)

ישנם הרגלי תזונה רבים שכדאי לאמץ, הרגלים המפורטים במאמר. בין היתר, מומלץ להימנע ממזון מעובד, ממאכלים מטוגנים וחריפים, להפריד בין אוכל לשתייה, להמתין לפחות שעתיים בין ארוחה לשינה ולאכול ארוחות קטנות במקום ארוחות גדולות. (6)

מומלץ לאכול ירקות ופירות, מזונות העשירים באומגה 3, דגנים מלאים, לאכול מאכלים דלי שומן ועוד.

הליקובקסטופ תמונת מוצר

Helico Bacstop

מסייע בהתמודדות עם תסמיני חיידק ההליקובקטר ושיפור תפקוד מערכת העיכול

תכולה

60

כמוסות

אופן טיפול

2 כמוסות ביום

על קיבה ריקה

הליקו חדש

מארז יחיד

290

הליקו 120

מארז זוגי

₪490

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה

תוסף התזונה שמסייע בהתמודדות עם תסמיני חיידק ההליקובקטר

קוד קופון: helico10

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10