בריאות בחורף – 5 שיטות לשמור על הגוף ולהישאר בריאים בחורף

הימים מתחילים להתקצר ולהתקרר והחורף בפתח. יחד עם השרוולים הארוכים והמטריות מצטרפים גם הטישו ושלל המחלות. כדי שתוכלו באמת ליהנות מחורף חמים ובריא ריכזנו כאן את ההמלצות המובילות לחיזוק המערכת החיסונית והימנעות ממחלות. כדאי להתחיל כבר עכשיו ולעבור את החורף בשלום.

נלחמים בסטטיסטיקה: טיפים לשמירה על הבריאות בחורף

העונה הקרה מביאה איתה לא מעט וירוסים ורבים מאתנו נערכים לקראת ימי מחלה עם תרופות צינון, ספרים או סדרות לבינג’. אך זו לא גזרת גורל וגם אם יש לכם ילדים לא צריך להתחיל להקים מערך בייביסיטריות לזמנים הקשים. אם אתם לא רוצים להיכנס לסטטיסטיקה של מספר החולים בשפעת, דלקת ריאות או אפילו צינון קל, או לסטטיסטיקה של הממתינים לתור במרפאה, או חלילה בחדר מיון, כדאי פשוט לחזק את מערכת החיסון.

כדי לשמור על הבריאות כדאי להימנע משתיית אלכוהול ועישון הפוגעים בגוף ומחלישים אותו. מומלץ גם לא לחמם מידי את החדרים ולשמור על תחלופת אויר נקי כדי להפחית סיכויי הדבקה.[1] כמובן שאפשר להקשיב לתרופות הסבתא הקדומות ולקחת שן שום כשמתחילים להרגיש חולים או לצרוך תרופות ללא מרשם המקלות על הצינון. כמו כן, לחלק מהמחלות כמו שפעת ודלקת ריאות גם קיימים חיסונים אשר קופות החולים ממליצות לבצע כבר בתחילת הסתיו.[2]

למרות כל הצעדים האלו, לא תמיד זה מספיק כדי לא לחלות ויש וירוסים רבים שמסתובבים בחדרים הסגורים והמחוממים. הדרך להתגונן בפניהם היא לדאוג למערכת חיסונית חזקה שתוכל לחסל את הווירוסים בהם היא תתקל.אין דרך להעיד באופן וודאי מי ידבק ומי לא, אך ככל שהמערכת החיסונית חזקה יותר, הגוף יתמודד בצורה טובה יותר עם וירוסים וחיידקים – לנו יש מספר שיטות מומלצות:

פעילות גופנית בחורף

החורף גורם לנו להסתגר יותר בבית, לשבת יותר על הספה ולהתנייד יותר ברכב. גם אם בימים רגילים אתם לא ספורטאים מצטיינים, דווקא בימות החורף כדאי לנצל את הקרירות ולצאת לפעילות גופנית קלה אפילו של הליכה. מלבד חיזוק שרירי הגוף, פעילות גופנית מסייעת בחילוף חומרים, ובחימום המערכת ועל ידי כך מונעת צינון ומחלות. כמו בכל עונה גם בחורף- גוף פעיל הוא גוף בריא.[3][4]

תזונה נכונה בחורף

המערכת החיסונית שלנו נבנית בעיקר מהמזון שאנו אוכלים וכדי לחזק אותה לקראת החורף רצוי שהתזונה תכיל כמות טובה של ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. החדשות הטובות שכולם נמצאים במזונות נגישים ופשוטים, למשל:

  • פירות כמו תפוחים, קיווי ופירות הדר עשירים בויטמין c שנחשב כמדביר חיידקים טבעי של הגוף ומונע התחמצנות.
  • ירקות כתומים כמו דלעת גזר ובטטה מלאים בויטמין A שאחראי על חידוש תאים בגוף וחיזוק המערכת החיסונית.
  • עלים ירוקים כמו מנגולד, סלרי, פטרוזיליה ושמיר מלאים בויטמין A ובכלורפיל שנלחם בחיידקים.
  • זרעי דלעת עשירים באבץ שמעורר את המערכת החיסונית.
  • שום מחטא ומחזק את המערכת החיסונית ונחשב כאנטיביוטיקה של הטבע.
  • שיבולת שועל עשירה בויטמין B וחומרים המשפיעים על מערכת העצבים ומחזקים אותה וכשהנפש בריאה הגוף בריא. [5][6]

תוספי תזונה לחורף

באורח החיים המודרני, לא תמיד יש לנו את הפנאי להכין ארוחות מזינות או לאכול אותן בנחת. כמו כן, גם אם אנחנו אלופי התזונה הבריאה וחיים רק לפי עקרונותיה, הגוף לא תמיד סופג את כל הדרוש לו. לכן, לקראת החורף כדאי מאוד לחזק את המערכת בעזרת תוספי תזונה המיועדים לחיזוק המערכת החיסונית ומכילים פעמים רבות צמחי מרפא מיוחדים שלא ניתן לצרוך בדרך אחרת. כך למשל ה-Immu Optimizer Complex, מכיל בכמוסה אחת מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים המופקים מצמחי מרפא כמו סמבוק, ג’ינסנג אמריקאי, ארזית ואנדרוגרפיס, והם משולבים עם ויטמין c ואבץ וביחד מסייעים לחיזוק המערכת החיסונית בכמוסה אחת. [7]

שתייה מרובה

בקיץ כולנו זוכרים לשתות הרבה, אנחנו צמאים והשתייה עוזרת לנו לצנן את הגוף. הרבה פעמים בחורף אנו מתחילים להפחית בכמות הנוזלים שאנו מכניסים לגוף ודווקא אז השתייה חשובה אף יותר. הנוזלים מסייעים לפעילות התקינה של הגוף שלנו שעשוי מכ- 70% נוזלים, ובהחלט לא כדאי להתייבש. אפשר כמובן לגוון את סוגי השתייה לאורך היום ועל הדרך להכניס גם ויטמינים ומינרלים טובים לגוף:

*שתיה חמה מעודדת הכנסת נוזלים לגוף בימים הקרים, עוזרת לשמור על חום הגוף, מסייעת להפעיל את מערכת העיכול ולשפר את זרימת הדם. [8][9]

*שייק ירוק עוזר לצרוך הרבה ויטמינים בכוס אחת ובעיקר ויטמין A וכלורפיל. ניתן לשלב למשל תרד, נענע, לימון ושקדים או להרכיב שייק משני סוגי עלים יחד עם פרי על בסיס מים, מיץ או משקה חלב.[10][11][12][13]

*מיץ פירות מתפוחים, קיווי או פירות הדר מסייע להגביר את מלאי הויטמין c בגוף הנחשב לנוגד חמצון טבעי ומדביר חיידקים.[14]

*חליטות צמחים מכילות ויטמינים ומינרלים רבים וניתן לשלב כמה צמחים ולקבל הרבה בריאות בכוס אחת. החליטות המוכרות יותר הן קמומיל או נענע אך יש צמחים נוספים שכדאי להכיר כמו סמבוק, שומר, טימין ואורגנו. לכל אלו אפשר להוסיף קינמון המסייע לחימום הגוף או זנגוויל שנחשב אנטי-דלקתי.[15]

*מרק חם עוזר לשמור על חום הגוף ומכניס בעזרת הירקות, העוף ועלי התבלין הרבה בריאות ונוזלים בקערה אחת.[16][17][18]

לבוש בחורף

כולנו מכירים את התמונה הבאה: יום אפרורי בחורף, גבר לבוש בחולצה דקה ומולו עובר נער לבוש בסוודר ומעיל. לא ברור לנו מי מהשניים הגזים, אבל כל עוד לכל אחד מהם נעים כנראה זה בסדר מאחר ומה שהם לובשים לא ישפיע בהכרח על בריאותם. הקור בפני עצמו הוא לא הגורם למחלה, אבל המעבר שלנו ממקומות חמים אל הקור שבחוץ עלול להחליש את מערכת החיסון ולחשוף אותנו יותר לחיידקים הרבים בהם ניתקל בדרך בחורף. לכן, כדאי להתלבש חם אך כדאי להימנע מחימום יתר ובעיקר להתאים את פירטי הלבוש למעברי הטמפרטורה שלכם לאורך היום.[19][20]21]

מקורות:

[1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] [17] [18] [19] [20] [21]

 

תוספת תזונה

Immu Optimizer Complex

מסייע לחיזוק המערכת החיסונית ובכך עוזר במניעת התפשטות וההתפתחות של מחלות ונגיפים

תכולה

90

כמוסות צמחיות

אופן טיפול

כמוסה אחת

3 פעמים ביום

תוסף תזונה

מארז יחיד

250

אימיו-אופטימייזר זוג

מארז זוגי

₪450

₪500

אימיו-חדש-שלישייה

מארז שלישייה

₪600

₪750

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

Open chat