טיפול טבעי לנשירת שיער לאחר לידה [הוכח במחקר קליני]

הריון הוא דבר טבעי, מרגש ומיוחד שחוות נשים רבות במהלך חייהן, אך כזה שגם יש לו באופן טבעי למדי השלכות רבות על הגוף ועל המראה. אחת התופעות השכיחות ביותר אחרי הלידה היא התופעה של נשירת שיער, ממנה סובלות מעל 70 אחוז מהנשים לאחר ההיריון. עוד לפני שנתחיל חשוב שנדגיש כי זוהי תופעה זמנית ברוב המכריע של המקרים וכי ניתן לצמצמם ולמזער אותה באופן משמעותי בדרכים שונות. אם כבר התחלת לחוות את התופעה, הנה כל מה שחשוב לדעת עליה ואיך ניתן לשפר את המצב.

מהי נשירת שיער לאחר לידה?

נשירת שיער לאחר לידה היא תופעה רווחת ונפוצה. היא מתחילה לבוא לידי ביטוי ברוב המקרים מספר ימים לאחר הלידה ובמהלכה יחוו הנשים שסובלות ממנה נשירה מוגברת הנראית לעין וכן ניתן יהיה לראות את ההידלדלות בעובי השיער (1). מיד נדבר על הגורמים השונים לתופעה, אך חשוב לדעת מראש כי באופן כללי התופעה היא ביטוי לתהליכים טבעיים ונורמליים לחלוטין המתרחשים בגוף האישה לאחר ההיריון וכן שמדובר בתופעה זמנית שתחלוף בעצמה גם ללא טיפול, אך בעזרת שיטות שונות בהחלט ניתן לזרז את התהליך ולהחזיר את מראה השיער לקדמותו מוקדם יותר מהרגיל.

אילו שינויים המתחוללים בגוף לאחר הלידה גורמים לכך?

שינויים הורמונליים

זהו ללא ספק הגורם העיקרי והמשמעותי ביותר לנשירת שיער לאחר לידה. במהלך ההיריון גוף האישה מוצף בכמויות גדולות של אסטרוגן, ההורמון הנשי שמטרתו בהריון היא לתמוך בהתפתחות העובר. על הדרך ההורמון הזה גם אחראי על חוזק השיער ובריאותו ובגלל זה נשים רבות נהנות ממראה שיער שופע ומלא במהלך ההיריון וזהו בהחלט בונוס לצד תופעות הלוואי הרבות בתקופה הזו (1). יחד עם זאת, מיד לאחר ההיריון מתרוקנים באופן מיידי מרבית מאגרי האסטרוגן בגוף, מה שמביא בתורו לנשירת השיער המוגברת. המשמעות של הדבר היא שלא מדובר על בעיה כלשהי, אלא חוסר איזון הורמונלי זמני שגורם לתופעה (1).

התרוקנות מאגרי ויטמינים ומינרלים בגוף

ההורמונים בגוף הם לא היחידים שעוזבים אותו באופן מידי לאחר הלידה ואליהם מצטרפים גם ויטמינים ומינרלים רבים שתמכו בהתפתחות העובר במהלך ההיריון. חוסר בויטמינים מקבוצת B למשל ובעיקר חוסר בויטמין B12, לצד התרוקנות הגוף ממינרלים חיוניים כמו ברזל ואבץ, כל אלו מגבירים את תופעת הנשירה המוגברת שלאחר הלידה (1).

סטרס ומתח נפשי

תרצו או לא, המתח הנפשי שבא בעקבות הלידה ועם ההסתגלות לטיפול בתינוק חדש, הם חלק בלתי נפרד מחווית האימהות בחודשים הראשונים. לצד הגורמים עליהם דיברנו זה עתה, המתח הזה בהחלט עשוי להוות זרז ולגרום לנשירת שיער מוגברת (2). מתוך הדברים הללו ניתן כבר להסיק כי הטיפול בבעיה חייב להיות טיפול כולל ולמרבה המזל הוא בהחלט אפשרי ואפילו פשוט למדי.

אילו המלצות לטיפול יסייעו לצמצם את הבעיה?

תרופות סבתא לעידוד צמיחת השיער

את הביטוי לשינויים ההורמונליים ניתן לאזן באמצעות מגוון תכשירים שניתן לרקוח בבית בעצמינו לשיפור זרימת הדם לקרקפת. עיסוי בשמן זית למשל וכך גם שימוש במסיכה העשויה מחלמון ביצה שבה חומרים נפלאים שעוזרים לחיזוק הקרקפת ושיקום השיער. כמו כן, שווה לנסות להכין בבית מסיכה מגרגרי חילבה שלהם תכונה מצוינת של שיפור זרימת הדם לקרקפת וכדאי לנסות גם עיסוי של הקרקפת והשיער עם שמן שקדים, שמן קוקוס או שמן קיק (1).

תזונה מאוזנת

חשוב מאד לדאוג לתזונה נכונה ומאוזנת לאחר כל הריון כדי להעניק לשיער בחזרה את כל הרכיבים להם הוא זקוק וזה בהחלט עשוי גם לעזור ולהקל את תופעת הנשירה. חשוב מאד לשים דגש על צריכה של נוגדי חמצון שאפשר למצוא בפירות יער כמו חמוציות, פטל ואסאי וכן חשוב מאד להחזיר את מאגר הויטמינים והמינרלים התקין לגוף דרך דגנים מלאים כמו חיטה ואורז (1). כמובן שזה לא תמיד פשוט להחזיר לגוף את כל מה שהוא צריך רק דרך המזון וכאן נכנסת האפשרות המצוינת של שימוש בתוספי תזונה טבעיים.

תוספי תזונה

באופן כללי חשוב לדעת כי הצמחת שיער אצל נשים ובכלל (כשלא מדובר על ההתקרחות הגברית הטיפוסית) היא בהחלט אפשרית ותוספי תזונה טבעיים זו דרך מצוינת לסייע בכך. קחו למשל את התוסף המצוין שנקרא HR Growth שהוכח כיעיל במחקר מדעי מקיף. הוא מכיל רכיבים כמו ארכובה סינית המשפיעה על ייצור ההורמונים ומסייעת להפחית את נשירת השיער, זרעי סרפד העשירים בברזל, אשלגן, ויטמין C ורכיבים חיוניים נוספים שיש להחזיר לגוף וכמובן מכיל את כל הויטמינים מקבוצת B החיוניים לשמירה על בריאות השיער ועל פעילות תקינה של החלבונים בגוף.

כדי להבין בדיוק את ההשפעה החיובית של המוצר, כדאי לקרוא את העדות של אחת המשתמשות בו:

“לאחר שסבלתי כמה שנים טובות מנשירה מחרידה שהתחילה אחרי הלידות התחלתי להשתמש במוצר המעולה הזה וכבר אחרי חודשיים הנשירה נעצרה כמעט לחלוטין וכיום השיער שלי מתחיל לצמוח ולהתמלא.”

קבלי בהבנה את השינויים בגופך! הוא יצר חיים!

לבסוף, זכרי כי התהליכים שהגוף שלך עובר בהריון ולאחר הלידה הם חשובים ומוכוונים כולם לחיים החדשים שיצרת. אל תחמירי עם עצמך וזכרי כי לוקח לגוף זמן לחזור לעצמו לאחר ההריון וגם השיער שלך צפוי להשתקם ולחזור לקדמותו תוך זמן לא ארוך. זכרי, תמיד תוכלי לזרז את התהליך וכמובן שבסופו של דבר, זה היה שווה את זה ואת האושר הגדול שאת חווה בתור אמא כעת.

 

מקורות: (1) (2)

HRNEW

HR Growth

פורמולה טבעית ייחודית להצמחת שיער ומניעת נשירה שיעילותה הוכחה במחקר קליני

תכולה

30

כמוסות בצנצנת

אופן טיפול

כמוסה אחת ביום

בבוקר לפני האוכל

מארז של 6 מוצרי שיער

מארז יחיד

1,900

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10