מדללי דם טבעיים

אחד מכל ארבעה אנשים סובל מקרישיות יתר של הדם. קריש דם הוא מנגנון שבו הדם הנוזלי הופך לגושים מוצקים. כאשר קרישי דם מגיעים למוח הם עלולים לגרום לשבץ מוחי, ואם הם מגיעים לריאות הם עלולים לגרום לתסחיף ריאתי ולהעמיד את האדם בסכנת חיים. הדרך למנוע היווצרות של קרישי דם ולטפל בהם היא באמצעות מדללי דם. במאמר זה נסביר כל מה שרציתם לדעת על מדללי דם. (1,2,3)

מדללי דם טבעיים – על הויטמינים והמרכיבים שעשויים לסייע

 

כורכום

תבלין הכורכום, הידוע בתועלות הבריאותיות הרבות שלו (9), נחשב גם למדלל דם טבעי . המרכיב העיקרי בכורכום, כורכומין, מסייע למניעת צימות טסיות היוצרות קרישי דם. על מנת להגביר את ספיגת הכורכומין בגוף, מומלץ לשלב אותו עם מזון שומני כגון אגוזים, דגי ים ושמן זית. (10)

 

ויטמין E

ויטמין E מעכב את זמן קרישת הדם וכך מונע פקקת ורידים עמוקים. מזונות העשירים בויטמין E הם לחם מחיטה מלאה, ירקות ירוקים, אגוזים, שמן שומשום, דוחן, קיווי, דגים, תרד, שעועית, אוכמניות וחסה סינית. (10)

 

האנזים Serrapeptase

האנזים Serrapeptase מסייע בהמסת פלאקים בכלי-הדם, קרישי דם, ציסטות, רקמות מתות, בהפחתת תהליכים דלקתיים וכך תורם לניקוי מערכות הדם וכלי הלב. אנזים זה קיים בתוספי תזונה כמו CRV Protector המבוסס על תערובות צמחים.

 

מגנזיום ואבץ

ישנם מינרלים חיוניים כמו מגנזיום ואבץ המסייעים אף הם למניעת קרישיות יתר. מגנזיום מונע עוויתות בעורקים שעלולות לגרום לשבץ, בעוד שאבץ מחזק את כלי הדם.(11) מזונות עשירים במגנזיום הם גרעיני חמניות, שקדים, אגוזי קשיו, אבטיח, קמח מחיטה מלאה ושעועית.(12) מזונות העשירים באבץ הם בין היתר בשר בקר, עוף, דגי סלמון וסרדינים, עדשים, חומוס, שעועית, זרעי דלעת, ביצים, קינואה, כרוב, אספרגוס, גבינה, יוגורט וחלב. (13)

 

אומגה 3

חומצת השומן אומגה 3 נחשבת במעכבת היווצרות של קרישת דם, מונעת טרשת עורקים ומפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ איסכמי (שבץ המתרחש כאשר ישנה חסימה בעורק המוביל דם עשיר בחמצן לחלק במוח). (14) מאכלים העשירים באומגה 3 הם דג סלמון, סרדינים ודג מקרל, פולי סויה, אגוזי מלך, זרעי צ׳יה, זרעי פשתן, קוויאר, כרוב ניצנים, צדפות, פירות יער, אורז בר ושמן אצות. (15)

 

מקורות: [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15]

 

שאלות נפוצות: מדללי דם טבעיים

מדללי דם הן תרופות נוגדות קרישה, המיועדות לאנשים שנמצאים בסיכון להיווצרות קרישי דם כמו חולי טרשת עורקים, אנשים הסובלים מיתר לחץ דם, חולים הסובלים מפרפור פרוזדורים, חולים שעברו החלפת מסתם בלב למסתם מלאכותי, חולים הסובלים מפקקת ורידים עמוקים ונכים המוגבלים בתנועה. בנוסף לכך, ישנם גורמים המגבירים את הסיכון לקרישיות דם כמו טיסה ארוכה, עישון, השמנת יתר, גיל מבוגר, אשפוז ממושך, ניתוח, נטילת גלולות למניעת הריון, מערכת חיסונית חלשה ומצבים מולדים. (3)

הצורך ליטול מדללי דם עשוי להיות תורשתי. 35% מהחולים בפקקת ורידים עמוקים סובלים מהפרעה תורשתית במגנון קרישת הדם, כמו שינויים בגנים של גורם הקרישה או חסרים בגורמי הקרישה. הנטייה לקרישיות יתר נקראת טרומבופיליה, והיא עשויה להיות תורשתית. (4)

הדרך לאבחן פקקת ורידים (קרישיות דם) ולהחליט האם יש צורך במדללי דם, היא באמצעות בדיקות שונות כמו בדיקת אולטרסאונד, בדיקת D-dimer הבוחנת את תוצרי פירוק הפיברין (חלבון המייצב את קריש הדם) ובדיקת תבחין חלבון C כללי. (5)

חשוב מאוד לקחת מדללי דם שניתנו בהמלצת הרופא, משום שאי נטילתם עלולה להוביל לשבץ מוחי. מחקר שנערך בשנת 2005 במדינות קנטאקי וסינסינטי בארצות הברית, מצא כי 114 חולים לקו בשבץ מוחי שישה ימים לאחר שהפסיקו טיפול במדללי דם. (6)

כאשר מופעל מנגנון קרישת דם, נוצר בגוף חלבון הפיברין – זהו חלבון שמייצב את קריש הדם שנוצר על ידי טסיות הדם. תפקידם של מדללי הדם הוא לפרק את הפיברין ולמנוע את היווצרות תהליך קרישיות היתר בקרב אנשים שמנגנון קרישיות הדם שלהם אינו תקין.(7)

למדללי דם ישנן תופעות לוואי שונות כמו סיכון לדימום, טרומבוציטופניה (ירידה במספר הטסיות בדם), סיכון לאוסטאופורוזיס (דילול העצם), עלייה באנזימי הכבד ובעיות בעיכול. בשל כך, חשוב מאוד לעבור בדיקות תקופתיות אצל הרופא כאשר אתם נוטלים מדללי דם.(7)

ישנם מזונות רבים הנחשבים כמפחיתים את הסיכון להיווצרות קרישיות יתר, כמו למשל כורכום, ג׳ינג׳ר, פלפל חריף, קינמון ומזונות העשירים בויטמין E, באומגה 3, במגנזיום ובאבץ. (8)

ניתן ליטול ויטמינים ותוספי תזונה טבעיים על בסיס תערובות צמחים, המסייעים לדילול הדם באופן טבעי ומונעים קרישיות יתר בדם. ויטמינים ותוספי תזונה אלו עשויים להחליף את התרופות מדללות הדם העלולות לגרום לנזקים בטווח הארוך ולתופעות לוואי. יחד עם זאת יש להיוועץ עם איש מקצוע לפני נטילת ויטמינים ותוספי תזונה טבעיים.

CRV

CRV Protector

מוצר ייחודי על בסיס תערובת צמחים המסייע בניקוי מערכת כלי הדם והלב

תכולה

120

כמוסות

אופן טיפול

4 כמוסות ביום

רחוק מהאוכל

CRV

מארז יחיד

250

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10