נשירת שיער אצל נשים – כל הסיבות ודרכי הטיפול

נשירת שיער היא תופעה מוכרת ונפוצה בקרב נשים. 40 אחוז מהנשים בכל הגילאים סובלות מנשירת שיער, ולאחר גיל המעבר תופעה זו הולכת וגדלה, כש-75 אחוז מהנשים מגיל 65 מתמודדות עם שיער דליל והתקרחות. (1) נשירת שיער היא בעיה אסתטית שעלולה לפגוע בערך העצמי. חשוב מאוד לטפל בה בהקדם על מנת למנוע החמרה של המצב.

האם השיער נושר רק אצלי?

נשירת שיער נחשבת לתקינה כאשר נושרות כ-50 עד 100 שערות ביום. במצב של מחזור צמיחה תקין, רק 10 עד 15 אחוז מהשערות נמצאות במצב של נשירה והיתר נמצאות בשלב הצמיחה. במקרה שבו מחזור הצמיחה משתבש בשל סיבות שונות, כמות השערות שנמצאות במצב נשירה עולה עד ל-50 אחוז, בעוד שכמות שערות הצומחות יורדת. אז באה לידי ביטוי נשירת שיער הדורשת טיפול. (1)

אצל אילו נשים או נערות הבעיה נפוצה יותר?

תופעת נשירת שיער היא לרוב גנטית ומתרחשת אצל נשים שיש להן רגישות להורמון ה-DHT (דיהידרוטסטוסטרון). כאשר האנזים ” 5 אלפא רדוקטז״ בא במגע עם ההורמון הגברי טסטוסטרון המצוי אצל האישה בכמות נמוכה, מתפתח הורמון ה-DHT. מערכת החיסון בקרב נשים עם רגישות ל-DHT, מזהה את ההורמון כפולש זר ותוקפת אותו. כתוצאה מכך מתפתח תהליך של דלקת בזקיקי השיער הגורם לדלילות ונשירת השיער. (1)

הסיבות לנשירת שיער נשים

ישנן סיבות רבות לנשירת שיער בקרב נשים. חשוב מאוד להיוועץ עם הרופא שלכן על מנת לבחון מהו הגורם לנשירה וכך לקבל את הטיפול המתאים.

תזונה לקויה

תזונה לא מאוזנת יכולה להוביל למחסור חמור בויטמינים ומינרלים כמו ויטמינים מקבוצת B, ביוטין, אומגה 3 וחומצה אורטו סליצילית. כאשר ישנו מחסור במאגרי הויטמינים והמינרלים בגוף, עלולה להופיע נשירת שיער. (2)

גנטיקה

כפי שכבר ציינו, מרבית הנשים סובלות מנשירת שיער בשל סיבות גנטיות. כאשר הגורם לנשירה הוא גנטיקה, בדרך כלל היא תבוא לידי ביטוי בחלק העליון של הראש. (3)

מתח נפשי

מתח נפשי הנובע מטראומה או ממצבי לחץ כמו גירושין, פיטורין מהעבודה או אובדן אדם הקרוב לנו, עלול להוביל לנשירת שיער מוגברת ולשיער דליל. לרוב נשירת שיער זו היא זמנית וחולפת כאשר המתח הנפשי פוחת. (4)

שינויים הורמונליים

שינויים הורמונליים הנובעים מהריון, לידה או גיל המעבר, עלולים אף הם להשפיע על צמיחת השיער ולהוביל לנשירה. גם כאן, כאשר ההורמונים מאוזנים, ניתן להבחין בשיפור בנשירת השיער. (4)

אלופציה אראטה

אלופציה אראטה היא מחלה פתאומית שבמסגרתה תאי מערכת החיסון תוקפים את זקיקי השיערות. כתוצאה מכך, חלה נשירת שיער והתקרחות. המחלה נפוצה בקרב 2 אחוז מהאוכלוסייה. (5)

תופעות לוואי של תרופות

ישנן תרופות מסוימות שאחת מתופעות הלוואי שלהן היא נשירת השיער. בין התרופות העלולות לגרום לנשירה ניתן למנות תרופות לדלקת פרקים, תרופות לטיפול בלחץ דם גבוה, תרופות לטיפול בדיכאון ותרופות לטיפול בסרטן. (4)

טיפולים כימיים בשיער ותסרוקות

החלקות שיער, שימוש בפן לעיתים קרובות וצביעת השיער באופן חובבני – כל אלו עלולים להוביל לנשירה מוגברת של השיער. בנוסף, תסרוקות המושכות את השיער לאחור עלולות לפגוע בזקיק השיערה ולהחליש אותה. (4)

נשירת שיער נשים

דרכי הטיפול בנשירת שיער אצל נשים

ריכזנו עבורכן 7 שיטות מובילות לטיפול בנשירת שיער שנחשבות ליעילות במיוחד. נשים רבות השתמשו בשיטות אלו ויכולות להעיד כי הן סייעו להן לטיפול בנשירה:

תזונה נכונה

לתזונה שלנו יש תפקיד חשוב בשמירה של שיער בריא ויפה. מומלץ מאוד לאכול ביצים העשירות ברכיבים כמו ויטמין B וביוטין שעשויים להגביר את צמיחת השיער. כדאי לצרוך אגוזי ברזיל שהם מקור לסלניום (יסוד כימי) ואגוזי מלך המכילים אומגה 3. אם כבר דיברנו על אומגה 3, מומלץ לאכול דגים העשירים בחומצות שומן אלו, כמו למשל דגי סלמון, טונה, מקרל, סרדינים, פורל והרינג. לנשים רבות ישנה נשירת שיער בשל מחסור בויטמין D אז דאגו לאכול מזונות עשירים בויטמין זה, כמו גבינות, פטריות, בשר כבד, חלב, דגני בוקר ומיצים. (2)

ויטמינים לנשירת שיער ולחיזוק שורש השיערות

לא תמיד קל לשנות את התפריט שלנו ולצרוך מזונות מסוימים העשירים בויטמינים. הפתרון הוא לצרוך את אותם ויטמינים באמצעות תוספי תזונה. הויטמינים המסייעים להילחם בנשירת השיער ותורמים לצמיחתו התקינה, הם אבץ, מגנזיום, ויטמין B1, ויטמין B2 ויטמין E. מומלץ ליטול תוסף תזונה המכיל את כל הויטמינים האלו יחד, כמו למשל HR Growth המשלב צמחי מרפא, ויטמינים, ומינרלים המעודדים את פעילותם של תאי הגזע האחראיים על צמיחת השיער ומסייעים בחיזוק שורשי השיער. (6)

שימוש בשמן קיק לנשים

שמן קיק הוא שמן המופק מהזרעים של צמח הקיקיון. לשמן יתרונות רבים: הוא מסייע לטיפול בבעיות עור שונות כמו כוויות וחתכים בעור. מריחת שמן קיק על הקרקפת מסייעת אף לטיפול בנשירת שיער. המכיל חומצות שומן, חודר לתוך השכבה הקרנית של העור ושומר על לחות העור. בנוסף, הוא מגביר את זרימת הדם בקרקפת וכך מעודד צמיחה של השיער. (7)

בחירה מושכלת בשמפו נשים למניעת נשירה

בבואכן לבחור שמפו, חשוב מאוד שהוא יתאים לסוג השיער שלכן. למשל, אם השיער שלכן עבר צביעה, בחרו בשמפו לשיער צבוע. כאשר אתן חופפות את הראש, חשוב מאוד להתמקד בעיסוי הקרקפת. כך תוכלו להגביר את זרימת הדם ולשפר את צמיחת השיער. בנוסף, כדאי להשתמש במרכך או במסכה לאחר החפיפה בשמפו. (8)

צמצמו חבישת כובע

אמנם חבישת כובע על הראש מגנה על השיער מפני נזקי השמש, אך היא עלולה לגרום להחמרת נשירת השיער. כובע צמוד יוצר לחץ מכני על הקרקפת וחיכוך, פוגע בזרימת הדם וכך מחמיר עוד יותר את הנשירה. (2)

ייבוש נכון של השיער

חשוב מאוד להימנע מייבוש השיער באמצעות פן או מחליק. החום של מכשירים אלו עלולים לפגוע בזקיק השיער ולהוביל לשבירת השיערה. במקום זאת, לאחר החפיפה כדאי לייבש את השיער עם מגבת בטפיחות עדינות, או לאפשר לשיער להתייבש באופן טבעי. (2)

צביעת שיער רק אצל מומחה

צביעת שיער שמתבצעת בצורה לא מקצועית, עלולה לגרום לפגיעה חמורה בשיער ולהוביל לנשירה. לכן, אם החלטתן לצבוע את השיער, גשו אך ורק למעצב שיער עם ניסיון שמכיר את סוג השיער שלכן ויודע כיצד לצבוע אותו תוך מזעור נזקים. (2)

זה לא הזמן להתייאש מהנשירה

נשירת שיער מהווה מטרד אסתטי ועלולה לגרום לנו לפגיעה בביטחון העצמי. החדשות הטובות הן שניתן לטפל בבעיה. נסו את שיטות הטיפול שציינו במאמר, החל מויטמינים לנשירת שיער ועד להקפדה על תזונה נכונה, וכך תוכלו לצמצם את נשירת השיער וליהנות ממראה שיער מלא ובריא.


מקורות:
(1) (2) (3) (4) (5) (6) (7) (8)

שאלות נפוצות: נשירת שיער אצל נשים – כל הסיבות ודרכי הטיפול

יש מגוון סיבות לנשירת שיער בקרב נשים, החל מסיבות גנטיות, דרך סיבות הורמונליות, תזונה לקויה, טיפולים כימיים בשיער, מתח נפשי, תופעות לוואי של תרופות ועד מחלת אלופציה אראטה. אתן מוזמנות לקרוא במאמר על הסיבות השונות לנשירת שיער.

נשירה שיער נחשבת לתקינה כל עוד נושרים בין 50 ל-100 שערות ביום. אם כמות השערות שנושרת מדי יום היא גדולה יותר, מומלץ לגשת לרופא לאבחון הבעיה.

כן. רופא עור (דרמטולוג) הוא רופא מומחה לבעיית נשירת שיער בקרב נשים.

ישנן מגוון דרכים לטפל בנשירת שיער: שינוי התזונה, נטילת ויטמינים, מריחת שמן קיק על השיער, בחירה בשמפו מתאים, צביעת השיער רק אצל מומחה, צמצום חבישת כובע וייבוש השיער במגבת במקום שימוש במחליק ופן.

HRNEW

HR Growth

פורמולה טבעית ייחודית להצמחת שיער ומניעת נשירה שיעילותה הוכחה במחקר קליני

תכולה

30

כמוסות בצנצנת

אופן טיפול

כמוסה אחת ביום

בבוקר לפני האוכל

מארז של 6 מוצרי שיער

מארז יחיד

1,900

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות! מלאו את הפרטים מטה והצטרפו עכשיו, קופון ההנחה יישלח אליכם במייל:

*שימו לב, אם בסיום ההרשמה לא קיבלתם מייל עם קוד הקופון, בדקו גם את תיבת הספאם שלכם. 10% ההנחה הם לשימוש חד פעמי.

10% הנחה כולל כפל מבצעים

הצטרפו עכשיו למועדון הלקוחות של הומאוטריט לאב ותהנו מ 10% הנחה לקנייה הנוכחית, תכנים מותאמים אישית ועוד הפתעות והטבות רבות!

השאירו פרטים ומיד תקבלו קוד קופון לשימוש מיידי:

אתר זה משתמש ב Cookies על מנת לספק לך חווית גלישה טובה יותר. לקבלת מידע מפורט קראו את המדיניות פרטיות שלנו.

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
ניתן להשאיר לנו פרטים בטופס הפניה ואנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

אתר זה שומר שבת וחגים

אתר זה הינו שומר שבת וחגים ולכן לא ניתן לבצע בו רכישות כעת.
אנו נשוב אליכם למידע נוסף והשלמת התהליך כאשר נחזור לפעילות.
עמכם הסליחה

10% הנחה על כל מוצרי הומאוטריט לקנייה ראשונה באתר
בהקלדת קוד קופון:
gift10